مروری بر حادثه پلاسکو/ایمن‌سازی سازه‌ها ،  اصل اساسی ساخت و سازها

مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳ در یادداشت خود نوشت:: در سالگرد حادثه تلخ پلاسکو مروری دوباره بر یک نکته مهم داشته باشیم که قطعا رعایت نکات ایمنی در هر حوزه‌ای، می‌تواند عامل پیشگیرانه بسیار مهمی در جلوگیری از بروز حوادث و سوانح این چنینی باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی منطقه ۱۳،مرتضی رحمان‌زاده در یادداشت خود آورده است:« یک سال از حادثه تلخ و تاسف بار پلاسکو می‌گذرد؛حادثه ای که منجر به شهادت ٢٥ نفر از آتش‌نشانان عزیز و درگذشت تعدادی از شهروندان شد. در آن روزهای غم‌انگیز و سخت، همه هموطنان به ویژه شهروندان تهرانی به هر نحوی سعی کردند همراه و همدل خانواده های داغدیده باشند؛ به ویژه آنکه همدردی‌شان با خانواده بزرگ آتش نشانی،بی نظیر و بسیار ارزشمند بود.

حالا در سالروز آن حادثه جانسوز و ابراز همدردی دوباره با بازماندگان شریف عزیزان از دست رفته آن اتفاق تلخ، خوب است مروری دوباره بر یک نکته مهم داشته باشیم که قطعا رعایت نکات ایمنی در هر حوزه‌ای، می تواند عامل پیشگیرانه بسیار مهمی در جلوگیری از بروز حوادث و سوانح این چنینی باشد.

بدیهی است مدیریت شهری تهران همیشه سعی کرده است مولفه رعایت نکات ایمنی در سازه های تجاری و مسکونی را مدنظر قرار دهد، حادثه تلخ پلاسکو، تجربه ای بسیارتلخ و گران است که صاحبان مجتمع‌های تجاری،اداری، مسکونی و... را برآن دارد تا توجه ویژه به اخطارهای مدیریت شهری درباره رعایت نکات ایمنی و ایمن سازی سازه‌ها براساس استانداردهای موجود داشته باشند.

ااکنون که قرار است ساختمان پلاسکو با همراهی شهرداری تهران دوباره احیا شود،امیدوارم ایمن‌سازی سازه‌ها را به عنوان اصل اساسی ساخت و سازها مدنظر قرار دهیم.»


700

کد خبر: 898693

وب گردی

وب گردی