استقرار شبه نظامیان کرد در مرزهای سوریه با ترکیه

منابع رسانه ای ترکیه از استقرار گسترده شبه نظامیان کرد چند ملیتی تجزیه طلب وابسته به آمریکا در مرز شمالی سوریه با جنوب این کشور خبر داده اند .

به گزارش ایسکانیوز به نفل از اعلام الحربی، خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد که طی ساعات اخیر بیش از هزار شبه نظامی از گروه های “پ.ک.ک (حزب کارگران کرد ترکیه) و پی. وای. دی” در شهر مرزی “تل الابیض” واقع در شمال استان رقه سوریه و نزدیک نقطه صفر مرزی با جنوب ترکیه کرده اند.

این گزارش می افزاید که نیروهای آمریکایی مستقر در تل ابیض نیز ضمن کمک به تجزیه طلبان کرد اقدام به انجام عملیات گسترده اطلاعاتی و شناسایی منطقه مرزی و رصد تحرکات مرزی ارتش ترکیه مستقر در منطقه “آقچه قلعه” کرده اند.

گفته می شود هزاران شبه نظامی کرد دیگر با هدایت آمریکایی ها به همراه ده ها دستگاه تانک و نفربر زرهی در 10 پایگاه مرزی مانند روستای قنیطره، تل فندر، سلیب و خان که مشرف بر نوار مرزی جنوبی ترکیه هستند مستقر گردیده و آماده مقابله با هرگونه ورود ارتش ترکیه به داخل خاک سوریه شده اند.

لازم به ذکر است که ارتش ترکیه روز گذشته از آغاز عملیات نظامی برای اشغال شهر کردنشین عفرین در شمال غربی استان حلب سوریه خبر داده بود. این شهر از دو سال پیش به اشغال تجزیه طلبان کرد وابسته به آمریکا در آمده است.

کد خبر: 898704

وب گردی

وب گردی