مردم با گران شدن کالایی بیشتر به خرید روی می آورند!/ کسی حق ندارد به دلیل کمبود یک کالا قیمت آن را افزایش دهد

 مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران با تأکید بر اینکه کسی حق ندارد به دلیل کمبود کالایی قیمت آن را افزایش دهد، گفت: مردم در مواقع گرانی ناگهانی، خرید کالا‌ها خود را مدیریت و کنترل کنند.

به گزارش ایسکانیوز محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران با تأکید بر اینکه مردم در مواقع گرانی ناگهانی خرید را مدیریت یا کنند، اظهار کرد: در این مواقع سازمان تعزیرات بهتر و راحت‌تر می‌تواند کنترل بازار را به‌دست بگیرد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: طی یک ماه گذشته التهابی در بازار پیش آمد که متأثر از دلایل مختلف بود که قیمت تخم مرغ و به تبع آن برخی از کالا‌ها افزایش یافت.

اسفنانی تأکید کرد: گاهی برخی افزایش قیمت‌ها علی‌رغم بی‌جهت بودن آن به دلیل وجود تصور کاهش تولید در کالا‌ها مثل تخم مرغ است در حالیکه این موضوع خلاف است و کسی حق ندارد به دلیل کمبود کالایی قیمت آن را افزایش دهد.

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت به مراکز عرضه ورود و پیگیری کردند و اطلاع رسانی شد.

این مقام مسئول به افزایش قیمت تخم مرغ در ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شاهد برگشتن قیمت تخم‌مرغ به حالت قبل ازالتهاب بازار هستیم.

مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران ادامه داد: هر شانه تخم‌مرغ در حال حاضر ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در مراکز فروش عرضه می‌شود که قبل از آن تا ۱۸ هزار نیز افزایش یافته بود البته نکته قابل ذکر این است که برخی از فروشگاه‌ها هنوز قیمت را به این میزان واقعی بازنگردانده‌اند و توجیه آن‌ها این است که تخم‌مرغ را با رقم بالایی از مرکز تولید خرید کرده‌اند که این منطقی نیست و باید به قیمت واقعی برسانند.

اسفنانی در پاسخ به این سوال که وظیفه و عملکرد سازمان تعزیرات برای کنترل قیمت‌ها چیست؟ گفت: ما نیز همچون مردم مصرف‌کننده هستیم اگر توقع داشته باشیم که همه مشکلات مطرح در جامعه را سازمان‌های دولتی حل کنند؛ کمی کار سخت و زمان‌بر خواهد شد، از مردم می خواهیم بخشی از کار را خود مدیریت کنند و در مواقع افزایش قیمت‌های ناگهانی موجه یا غیرموجه، خریدها را کنترل کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه در بسیاری از کشور‌ها این گونه موارد نیز وجود دارد که مدیریت می‌شود، بیان کرد: متأسفانه در کشور ما اینگونه نیست و به‌عنوان مثال زمانی‌که تخم‌مرغ گران شد، مردم بیشتر به خرید روی آوردند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران افزود: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف به دو سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات و ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مراجعه کرده و موارد را گزارش کنند که مأموران ما به محض دریافت گزارش‌های مردمی به محل مراجعه کرده و در صورت تأیید خلاف تشکیل پرونده داده خواهد شد.

اسفنانی متذکر شد: ما در هر صورت وظیفه خود را انجام می‌دهیم، اما مدیریت خرید به این معنا نیست که مردم خرید نکنند بلکه اگر بتوانیم خرید را به اندازه یا از کالا‌های جایگزین انجام دهیم بهتر خواهد بود.

میزان

700

کد خبر: 898728

وب گردی

وب گردی