صیانت از سلامت و عزت نفس دانش آموزان  ازمهم ترین  وظایف  مسئولان است/تربیت دینی بچه ها باید از خانه آغاز شود 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دانش آموزان ،ارزشمند ترین گوهر هایی هستند که خداوند در اختیار ما قرار داده است و صیانت از سلامت و عزت نفس آنها از مهم ترین وظایف  ما ست .

دکتر معصومه ابتکار در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز در مورد مشکلاتی که گاهی در مدارس به وجود می آید گفت: سپردن بچه ها به دست مدارس کافی نیست و اولیا باید بر مدرسه فرزند خود نظارت داشته باشند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه مسئولیت و سهم اولیا در مدارس نباید کمتر از یک مدیر مدرسه باشد گفت: انجمن اولیا و مربیان باید نسبت به مشکلات مدارس ورود پیدا کنند واقعیت این است که این انجمن مسئولیت بسیار سنگینی دارد و نباید اجازه دهند اتفاقات منفی در مدارس رخ دهد و نباید تصور کنیم همه چیز به عهده دولت و وزارت آموزش و پرورش است.

آینده فرزندانمان چقدر برایمان اهمیت دارد ؟

به گفته ابتکار اگر اتفاق ناگواری در مدارس رخ می دهد غفلت و بی تفاوتی و توقع اینکه همه کارها را باید دیگران انجام بدهند باعث شده اولیا خودشان را از مشکلات و نقصان های مدارس دور نگاه دارند.

وی گفت: میزان مسئولیت دولت و آموزش و پرورش و خانواده ها یکی است و باید برای حل مشکلات به صورت متحد عمل کرد علاوه بر اینکه اگر تعرضی در مدارس به دانش آموزان ما می شود باید با اورژانس اجتماعی تماس بگیریم و بدون هیچ شائبه و تردیدی این مسائل عنوان شود و کتمان و لا پوشانی این مسائل به هیچ وجه به نفع جامعه نیست.

ابتکار افزود: اگر چنین معضلاتی وجود داشته باشد کتمان و انکار آن یعنی شراکت در جرم و اگر در مدرسه مدیری مقصر است همانقدر اولیا هم مقصر هستند باید با مسائل اجتماعی فعال و مسئولانه برخورد شود .

به اعتقاد معصومه ابتکار دانش آموزان ،ارزشمند ترین گوهر هایی هستند که خداوند در اختیار ما قرار داده است و صیانت از سلامت و عزت نفس آنها از مهمترین وظایف ما است خوشبختانه بسیاری از اولیا دانش آموزان در انجمن اولیا و مدارس از افراد متخصص و صاحب نظر هستند .

وی گفت: در بیشتر کشورهای پیشرفته اولیا دانش آموزان در مدیریت مدارس مشارکت دارند و داوطلبانه و عاشقانه برای جامعه آستین بالا می زنند چرا این روحیه نباید در ایران وجود داشته باشد؟ و ما امیدواریم این انجمن ها در مدارس حرکت رو به جلو داشته باشند اما اکنون برای رسیدن به جایگاه واقعی بسیار فاصله دارند و باید اهتمام بیشتری انجام دهند.

تربیت دینی بچه ها باید از خانه آغاز شود

معاون بررسی راهبردی معاونت امور بانوان نهاد ریاست جمهوری نیز در مورد نقش خانواده ها در آموزه های دینی به خبرنگار ایسکانیوز گفت: به نظر می رسد که یکی از مشکلات ما این است که تربیت دینی بچه ها را به مدارس سپردیم در حالیکه این موضوع باید با مشارکت خانواده ها صورت بگیرد و نقش خانواده ها در این زمینه باید پر رنگتر باشد و وجود کلاس های آموزشی در مدارس باعث همراهی و همدلی خانواده ها و مدارس می شود.

دکتر سوسن باستانی افزود: دو گانگی آموزش باید از بین برود و هماهنگی بین خانه و مدرسه در مباحث آموزش دینی بایستی جدی تر دنبال شود.

خبرنگار : اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 898758

وب گردی

وب گردی