عوامل موثر انتخاب دانشگاه در بریتانیا

عوامل زیادی روی انتخاب دانشگاه برای تحصیل از طرف دانشجویان موثر است. بررسی هایی که در مورد دانشگاه های انگلیس انجام شده است، نشان می دهد تنها هزینه تحصیل، فاکتور اساسی در انتخاب دانشگاه نیست و عوامل مهم دیگری نیز از سوی دانشجویان در این انتخاب تاثیر‌گذار هستند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، به رغم هزینه های بالای تحصیل که در اکثر موسسات آموزش عالی با حداکثر 9000 پوند در سال اعمال می شود، برنامه های کاربردی برای تحصیل در دانشگاه های بریتانیایی همچنان افزایش می یابند که این نشان دهنده اهمیت فاکتورهای دیگر جهت تحصیل است.

دانشجویان چگونه تصمیم می گیرند در کجا و چه دانشگاهی تحصیل کنند؟

در این برنامه تحقیقاتی که توسط سایت « رند » ارائه شده به بررسی عواملی که روی انتخاب دانشگاه از سوی دانشجویان موثر است، مانند فرصت های شغلی، هزینه های زندگی، موقعیت دانشگاه، کیفیت دوره و هزینه های تحصیل پرداخته شده است.

روش ها

محققان در این تحقیق دو گروه از افراد را بررسی کردند؛ 1000 دانش آموز که قصد رفتن به دانشگاه را داشتند و 1005 نفر از والدین دانش آموزانی ( غیر مرتبط به آن 1000 دانش آموز انتخابی) که قصد رفتن به دانشگاه را دارند.

این پاسخ دهندگان در یک آزمون انتخابی که شامل گزینش دانشگاه های مطرح شده از نظر ویژگی های دانشگاه ها از جمله: موقعیت مکانی، چشم‌انداز اشتغال فارغ التحصیلان، هزینه های زندگی و رضایت دانشجویان بود ، شرکت کردند.

محققان توانستند با استفاده از این داده ها، اهمیت نسبی هر یک از ویژگی های انتخابی دانشگاه ها و دانشجویان را تعیین کنند.

نتایج به دست آمده از بررسی ها

  • هنگام انتخاب میان دانشگاه ها، چشم انداز اشتغال و درآمد بلندمدت توسط دانشجویان مورد توجه قرار گرفت.
  • در حالی که ملاحظات مالی مهم هستند، کیفیت نیز اهمیت دارد و این موضوع بر اساس جدول رده بندی دوره های آموزشی و رضایت دانشجویان فعلی مورد قضاوت قرار می گیرد.
  • محل تحصیل دانشگاه، با توجه به اولویت اصلی تحصیل در موسسات انگلیسی زبان در دانشگاه های واقع در مناطق نزدیک به محل زندگی آن ها انتخاب شد.
  • هزینه های زندگی، تحت شرایط تقریبا برابر به گونه ای کمتر از هزینه های تحصیل است.
  • بدهی گریزی نقش مهمی در تصمیم گیری در مورد انتخاب شرکت به صورت آنلاین در کلاس ها را ایفا می کند.
  • در میان کسانی که در حال حاضر در مقاطع بالاتر تحصیل کردند، درآمد خانوار عامل مهمی در انتخاب دانشگاه نبود.
  • مدل های انتخابی که در این مطالعه توسعه یافته است، می توانند با داده های بیشتر توسعه داده شده و در طیف وسیعی از سناریو های سیاست یا استراتژی های تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 898759

وب گردی

وب گردی