گردوغبار هوای استان خوزستان فردا کاهش می یابد

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وجود گرد و غبار در برخی شهرهای استان گفت: وضعیت هوای استان خوزستان فردا بهتر خواهد شد.

کوروش بهادری با بیان این که روز گذشته گرد و خاک در اطراف شهر اهواز ناشی از کانون های داخلی بوده است، در گفت وگو با خبرگار ایسکانیوز، اظهار داشت: امروز شنبه 30 دی ماه گرد و خاک ناشی از کشور عراق است.

وی ادامه داد: با تجمع گرد و خاک امروز و روز گذشته سطح دید بیش از اندازه کاهش یافته و بسیاری از شهرهای استان را درگیر این مساله کرده است.

بهادری تصریح کرد: بیشترین کاهش دید در بُستان، شادگان، شوش و اهواز است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: انتظار می رود این گرد و خاک تا امشب ادامه داشته و به تدریج دید بهتر شود.

بهادری با بیان این که وضعیت ناسالم هوای امروز برای تمام افراد در رده سنی های مختلف خطرناک است، گفت: با توجه به تجمیع گرد و خاک استاندار خوزستان دستور به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و ادارات داده است.

وی در پایان گفت: وضعیت هوای استان خوزستان فردا بهتر خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با توجه به گرد و خاک در این استان گفت: به دلیل بروز پدیده گرد و خاک تمامی مدارس مقاطع 15 شهرستان استان از جمله اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، دشت ازادگان، هویزه، ابادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان، شوش، رامشیر، هندیجان، اندیمشک و دزفول در نوبتهای صبح و بعد از ظهر امروز تعطیل شده اند.

همچنین طبق اعلام روابط عمومی استانداری خوزستان تاکنون ادارات این استان در شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، شوش، شادگان، دزفول، بندرماهشهر، کارون، باوی،حمیدیه و هویزه به دلیل بروز پدیده ریزگردها امروز تعطیل اعلام شد.

901/900

کد خبر: 898782

وب گردی

وب گردی