دانشجوی واحد علوم و تحقیقات، زندگینامه راوی شاخص کشورمان را روایت کرد

کتاب «گذر از طوفان حوادث» زندگینامه و خاطرات سرتیپ دوم آزاده جانباز حسین یاسینی، توسط رضا جهانفر دانشجوی مقطع دکتری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، تألیف و توسط انتشارات آتشبار منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز،رضا جهانفر درباره کتاب «گذر از طوفان حوادث»، گفت: این کتاب به بررسی زندگی و عملکرد امیر سرتیپ دوم آزاده جانباز، حسین یاسینی فرمانده اسبق تیپ ۴۵ تکاور پرداخته است.
وی با بیان اینکه حسین یاسینی به دلیل تعداد روزهایی که در زمان اسارت در زندان انفرادی به سر می‌برد به «یاسین سجن» معروف شده بود، گفت: امیر سرتیپ دوم آزاده جانباز حسین یاسینی که امروز راوی ثابت یادمان‌های ارتش و سپاه پاسداران است، در ۳۱ تیر ماه ۱۳۶۷ به اسارت نیروهای عراقی درآمد و به مدت ۲۷ ماه در اسارت رژیم بعث بوده است.
جهانفر با بیان اینکه برای تألیف کتاب «گذر از طوفان حوادث»، از روش تاریخ شفاهی و از ابزارهایی همچون قدم زدن عرضی، مشاهده مشارکتی و... بهره گرفته شده است، گفت: از جمله ویژگی‌های این کتاب، گویاسازی رخدادها و حوادث ذکر شده در کتاب است.
این کتاب در هشت فصل شامل فصل‌های «کودکی»، «استخدام در ارتش»، «انقلاب»، «جنگ»، «اسارت»، «رهایی»، «تیپ ۴۵ تکاور» و «یاد شهدا» نگاهی جامع به تمامی ابعاد زندگی سرتیپ آزاده حسین یاسینی دارد.

204

کد خبر: 898865

وب گردی

وب گردی