شروع بارش رگبار از اواخر امروز در غرب و جنوب غرب استان خراسان رضوی

طبق اطلاعیه سازمان پیش بینی هواشناسی استان خراسان شمالی از اواخر امروز شنبه 30 دی ماه شاهد شروع بارش ها به شکل رگبار از ناحیه غرب و جنوب غرب استان خواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز، سازمان هواشناسی استان خراسان رضوی طی اطلاعیه ای هوای این استان را پیش بینی کرد، متن این اطلاعیه در ادامه می آید؛

طبق بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی از بعد از ظهر امروز شنبه 30 دی ماه استان خراسان رضوی تحت تاثیر امواج سامانه ناپایدار جوی فعال در نواحی غربی شور قرار خواهد گرفت که انتظار می رود با گسترش این سامانه شاهد افزایش سرعت وزش باد، افزایش ابرناکی، بارش باران و برف و کهش دما در سطح استان باشیم.

بر اساس این گزارش:

- از بعد از ظهر امروز بر شدت وزش باد در سطح استان مخصوصا نواحی شرقی و نیمه جنوبی افزوده خواهد شد به طوری که در برخی نقاط شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

- شروع بارش ها از اواخر وقت امروز شنبه 30 دی ماه به شکل رگبار و از ناحیه غرب و جنوب غرب استان خواهد بود.

- با گسترش سیستم پیش بینی می شود طی فردا یک شنبه 1 بهمن ماه در غالب نقاط استان بارش ها به شکل باران و برف ادامه یابد که با توجه به حجم بارش ها احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها (به ویژه در ناحیه جنوبی و جنوب غرب استان) دور از انتظار نیست.

از فردا با نفوذ جریانات شمالی کاهش محسوس دما (بین 8 تا 10 درجه سانتیگراد) در سطح استان شروع خواهد شد، که پیش بینی می شود حداقل دمای شبانه در نواحی سردسیر استان تا پایان هفته کمتر از سفر درجه باقی بماند.

طی فعالیت این سامانه به علت بارش باران و برف، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید و یخبندان، اختلال در سیستم حمل و نقل استان پیش بینی می شود.

901

کد خبر: 898890

وب گردی

وب گردی