بازداشت مخالفان ترامپ در سوئیس

پلیس سوئیس اعلام کرد در آستانه سفر رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور، معترضانی که پلاکاردهای تهدیدآمیز علیه دونالد ترامپ در دست داشته باشند، بازداشت می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اینترنشنال بیزنس تایمز، در آستانه سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به داووس برای حضور در نشست «مجمع جهانی اقتصاد»، پلیس سوئیس اعلام کرد: آن دسته از تظاهرکنندگانی که پلاکاردهایی با نوشته و عکس «ترامپ را بکشید» در دست داشته باشند، بازداشت خواهند شد.

به نظر می رسد هفته گذشته در تظاهرات شهر برن سوئیس علیه ورود ترامپ، یکی از معترضان یک پلاکارد با این متن در دست داشته است. یکی دیگر از تظاهرکنندگان هم تصویری از ترامپ را در دست داشته که روی آن نوشته شده بود: ترامپ را با سلاح خودش بکشید.

پلیس اعلام کرد: شخصی که چنین پلاکاردی در دست داشته باشد به 3 سال حبس محکوم خواهد شد.

گزارش ها حاکی از آن است که پیش از این چنین قانونی علیه تظاهرکنندگانی که تصویری از رجب طیب اردوغان را با همین متن در دست داشتند، اعمال شده بود.

هفته گذشته صدها تظاهرکننده در اعتراض به حضور دونالد ترامپ در نشست مجمع اقتصاد جهانی در داووس تظاهرات برگزار کرده بودند. انتظار می رود این اعتراضات گسترده تا هفته آینده هم ادامه داشته باشد. ترامپ قرار است به عنوان اولین رئیس جمهور آمریکا پس از 18 سال، در نشست «مجمع جهانی اقتصاد» حضور یابد . وی در حاشیه این نشست با «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه نیز دیدار می کند.

کد خبر: 898914

وب گردی

وب گردی