سردار مهری: تا مسایل تبدیل به بحران نشود تصمیم گیری نمی شود/نباید به  روزانه  ۹۰۰ مصدوم  و ۴۵ کشته در حوادث ترافیکی  عادت کرد

رییس پلیس راهور ناجا گفت: ۵۰ درصد مرگ و میر در سال ۹۵ در اثر حوادث ترافیکی اتفاق افتاده است. به طور کلی سالیانه در دنیا یک میلیون 200 هزار نفر جان خود را از دست می دهند و ۵۰ میلیون نفر نیز زخمی می شوند،  سال گذشته ۱۶ هزار نفر در کشور ما در اثر حوادث رانندگی جان باختند و ۳۳۳ هزار نفر نیز مجروح شدند. .

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، اجلاس سالانه جوامع ایمن در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در این اجلاس جواد نوفرستی، رئیس انجمن جامعه ایمن کشور با اشاره به اقداماتی گفت: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در راستای ایمنی صورت گرفته است اما کم است، طرح جامعه ایمن که الگوی موفق جهانی دارد، در برنامه ششم نیز جایگاه خوبی دارد.

وی ادامه داد: یک سال از حادثه پلاسکو گذشته در حالی که ساختمان‌های بسیاری همانند آن وجود دارد که تعداد آن ها به بیش از 300 ساختمان می رسد، اما طی سال گذشته فکری به حال آن‌ها نشده است. ایمنی ساختمان‌ها باید توسط مسئولان و مردم انجام شود.

نباید به این‌که روزی ۹۰۰ مصدوم و ۴۵ کشته در حوادث ترافیکی گزارش می‌شود، عادت کرد

50 درصد مرگ و میرها در سال ۹۵ در اثر حوادث ترافیکی اتفاق افتاده است

رئیس انجمن جامعه ایمن کشور گفت: نباید به این‌که روزی ۹۰۰ مصدوم و ۴۵ کشته در حوادث ترافیکی گزارش می‌شود، عادت کرد. کاهش ۱۱ هزار نفری تلفات طی ۱۰ سال گذشته خوب است اما کافی نیست.

وی افزود: در ۸ ماهه امسال،از لحاظ میزان تلفات ترافیکی استان کرمان در رتبه چهارم کشوری قرار گرفت، البته لازم به ذکر است این حوادث در شهرستان زرند کاهش داشته است.


سردار مهری: 50 درصد مرگ و میرها در سال ۹۵ در اثر حوادث ترافیکی اتفاق افتاده است


در ادامه سردار تقی مهری رییس پلیس راهور ناجا گفت: امیدوارم با برنامه ریزی شاهد کاهش حوادث در کشور باشیم و من از سازمان های ذیربط در این زمینه تشکر می کنم.فرهنگ سازی در زمینه کاهش حوادث بسیار سودمند است به طوری که ما برای حوادث پیش بینی ، پیشگیری و مقابله با حوادث را در نظر می گیریم .
وی افزود: ۵۰ درصد مرگ و میر در سال ۹۵ در اثر حوادث ترافیکی اتفاق افتاده است. به طور کلی سالیانه در دنیا یک میلیون 200 هزار نفر جان خود را از دست می دهند و ۵۰ میلیون نفر نیز زخمی می شوند، سال گذشته ۱۶ هزار نفر در کشور ما در اثر حوادث رانندگی جان باختند و ۳۳۳ هزار نفر نیز مجروح شدند.

به طور کلی سالیانه در دنیا یک میلیون 200 هزار نفر جان خود را از دست می دهند و ۵۰ میلیون نفر نیز زخمی می شوند، سال گذشته ۱۶ هزار نفر در کشور ما در اثر حوادث رانندگی جان باختند و ۳۳۳ هزار نفر نیز مجروح شدند


مهری بیان کرد: در حوزه حمل و نقل جاده ای ۷۳ درصد از فوتی ها در خارج از شهرها و ۲۶ درصد در درون شهر ها است و ۸۰ درصد آمار درون شهری سهم عابر پیاده و موتور سواران است. به طور کلی۴۴ درصد جانباختگان عابرپیاده یا موتور سوار هستند.
وی اضافه کرد: یکی از کارهای مهم پلیس در دهه ۸۰ موضوع یاوران پلیس و راهنمای محلات بوده است که در این راستا صنعت بیمه تجهیزات خوبی فراهم کرده اند.در سال‌های گذشته ۸ هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور شناسایی شده بود که ۳ هزار نقطه از لحاظ هندسی اصلاح شدند.

در حال حاضر بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد


رییس پلیس راهور ناجا گفت : در حال حاضر تعداد خودروها به ۲۰ میلیون و تعداد موتور سیکلت ها به 11.5 میلیون رسیده است. حدود ۳۰ درصد از تصادفات مربوط به موتور سواران است در همین راستا هرکسی به اندازه سهم خودش باید در جهت کاهش حوادث و ارتقای فرهنگ ترافیکی تلاش کند.
مهری ادامه داد: یکی از مشکلات کشورمان این است که تا مسایل تبدیل به بحران نشود برایش تصمیمی گرفته نمی شود و از نظر آماری ۵۱ درصد از کسانی که در اثر تصادفات رانندگی فوت کرده بین ۲۱ تا ۵۰ سال داشته اند.


تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی در دستور کار است


در ادامه مراسم رئیس ‌کل بیمه مرکزی ایران عبدالناصر همتی گفت: حوادثی که اشخاص حقیقی و‌ حقوقی را تهدید می‌کند، سال به سال متنوع‌تر و پیچیده‌تر می‌شود.
به گفته وی، سال گذشته ۳۵۰ هزار مصدوم حوادث ترافیکی داشتیم که این رقم بسیار بالا و برای جامعه ما غیر قابل قبول است.
رئیس ‌کل بیمه مرکزی ایران گفت: سالانه هزار میلیارد تومان به دلیل حوادث ترافیکی، بیمه شخص ثالث، پرداخت می‌کنیم. در همین راستا می توانیم با ایجاد خلاقیت و مدیریت ریسک می توانیم بخش مهمی از حوادث را کنترل کنیم.
وی اضافه کرد : در مورد پلاسکو پتروشیمی بوعلی و معدن یورت، رعایت نکردن مسائل ایمنی باعث ایجاد حادثه شد. برای مثال حادثه پتروشیمی بوعلی ۹۴ میلیون یورو به ما خسارت مالی زد. تنها در مورد حوادث طبیعی مثل زلزله و سیل است که می‌توان میزان ریسک را به حداقل رساند اما نمی توان از وقوع آن جلوگیری کرد.
همتی بیان کرد: در حال حاضر در کل کشور کمتر از ۱۲ درصد ساختمان‌ها بیمه آتش سوزی و کمتر از ۷ درصد بیمه ضد زلزله دارند.
وی در پایان گفت:صندوق بیمه حوادث طبیعی در دستور کار قرار دارد، در صورت تشکیل این صندوق همه مردم به تحت پوشش بیمه سیل و زلزله و حوادث طبیعی قرار خواهند گرفت.

مراجعه ۱۷ هزار نفر به مراکز درمانی اهواز در اثر افزایش گرد و غبار


معاون اجتماعی وزارت بهداشت محمد هادی ایازی گفت: هر ساله بخش عمده ای از مردم جان خود را در اثر حوادث از دست می دهند . از سال ۱۹۸۹ به علت معلولیت و میر ناشی از و مرگ و میر ناشی از حوادث ؛ مسئله جامعه ایمن مطرح و به دنبال آن شبکه جهان تشکیل شد. کشور ما طی ۱۲ سال اخیر توجه ویژه ای ه این موضوع داشته است.
وی ادامه داد : جامعه ایمن بدین معنی است که وقتی ۱۶ هزار نفر در اثر تصادفات فوت می کنند اقدامات خوبی در زمینه کاهش حوادث انجام شده است .
معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت : سالیانه 3 هزار نفر در اثر حریق فوت کرده و ۳۰ هزار نفر بستری می شوند و ۱۵۰ هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه می کنند .اورژانس کشور سالیانه 2 میلیون ۹۰۰ هزار ماموریت انجام می دهند که بیشتر آن ها مصدومان حوادث ترافیکی هستند.
وی با اشاره به آلودگی هوای خوزستان گفت: امروز میزان گرد و غبار در خوزستان 66 برابر است همین امر موجب شده حدود ۱۷ هزار نفر به مراکز درمانی اهواز مراجعه کنند.
ایازی تاکید کرد : تفاهم نامه ای با نیروی انتظامی به زودی تنظیم می شود تا مشارکت سازمان ها افزایش و حوادث ترافیکی کاهش پیدا کند.

در حال حاضر تعداد خودروها به ۲۰ میلیون و تعداد موتور سیکلت ها به 11.5 میلیون رسیده است. حدود ۳۰ درصد از تصادفات مربوط به موتور سواران است

خبرتگار : نیوشا یعقوبی

701

کد خبر: 898941

وب گردی

وب گردی