انیمیشن «عملیات مکه» پاسخی به جسارت‌های عربستان سعودی است

کارگردان انیمیشن، گفت: «عملیات مکه» در زمان 14 دقیقه نخستین قسمت از مجموعه انیمیشنی 12 قسمتی با عنوان «از سفیانی تا ظهور» است.

به گزارش ایسکانیوز، فرهاد عظیما کارگردان و انیمیشن‌ساز درباره ساخت انیمیشن «عملیات مکه» گفت: کار ساخت این اثر 14 دقیقه ای از ماه گذشته آغاز شد و تا انتهای دی ماه نهایی می شود. البته این انیمیشن نخستین قسمت از مجموعه ای 12 قسمتی با عنوان «از سفیانی تا ظهور» است.

وی افزود: حکومت عربستان سعودی جسارت ها و بی احترامی های فراوانی را در چند سال اخیر نسبت به کشور و نظام ایران انجام داده است. با توجه به این موضوع تصمیم گرفتیم با توجه به اینکه مقامات نیز پاسخ این بی احترامی ها را نمی دهند دست به کار شده و با ساخت مجموعه انیمیشن هایی پاسخ آنها را بدهیم.

کارگردان انیمیشن «نبرد خلیج فارس2» ادامه داد: البته رئیس جمهور کشور در سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که عده ای به دنبال کشاندن جنگ به داخل ایران هستند. بر این اساس، ما این انیمیشن را به منظور تقویت موضع نظام اسلامی نیز می سازیم.

عظیما خاطرنشان کرد: ساخت «عملیات مکه» دو هدف را دنبال می کند. نخست، پاسخ به ساخت انیمیشنی توسط عربستان مبنی بر حمله به ایران و دوم، ترساندن حکام این کشور از ایران و توان و قدرت کشور است.

وی اضافه کرد: انیمیشن «عملیات مکه» برخلاف نام آن، درمورد فتح مکه نیست، بلکه حفاظت کشورهای اسلامی و ایران را از اماکن مذهبی و حرمین شریفین مکه و مدینه را به تصویر می کشد.

این کارگردان یادآور شد: انیمیشن «عملیات مکه» روایتگر برنامه ریزی گروه های تندروی داخلی عربستان پس از شکست در جنگ با ایران برای حمله به اماکن مذهبی واقع در مکه و مدینه است.

عظیما اظهار داشت: در این انیمیشن می بینیم که دشمنان اسلام قصد دارند تا از سلاح های نامتعارف بریا این حمله استفاده کنند اما نیروهای ایرانی و تعدادی از کشورهای اسلامی برای دفاع و حفاظت از حرمین شریفین وارد عمل می شوند.

وی عنوان کرد: «عملیات مکه» دشمن اصلی ایران و اسلام را تنها عربستان سعودی نمی داند بلکه آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان دشمنان واقعی به مخاطبان معرفی می شوند. در حقیقت این انیمیشن خطاب به این کشورها ساخته می شود.

این کارگردان تصریح کرد: در ابتدا قرار بود این انیمیشن چهار روزه ساخته شود و به صورت رایگان در دسترس مخاطبان قرار بگیرد. اما در ادامه تصمیم گرفته شد تا کار با باکیفیت بهتر تولید شود اما مخاطبان و علاقمندان برای خرید آن پول پرداخت کنند.

502

کد خبر: 898954

وب گردی

وب گردی