پیام رسان داخلی نیاز ضروری جامعه است/ پیشرفت پیام رسان داخلی با وام ممکن نیست

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت: پیام رسان داخلی نیاز ضروری جامعه است و تقویت این پیام رسان با وام و پول دولتی حل نمی شود و در کنار اعتماد سازی باید به توسعه زیرساخت ها مجوز داده شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ محمدرضا فرنقی زاد در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه گفت: انتقاد غیر منصفانه علیه پیام رسان های داخلی خوب نیست، چون سیاست وزارت ارتباطات حمایت از پیام رسان های داخلی است و انتظار داریم رسانه ها نیز کمک کنند تا مردم بتوانند پیام رسان را از رسانه تمیز دهند.

او افزود: بحثی مطرح شد مبنی بر اینکه به پیام رسان های داخلی وام بدهند که مبلغ ۵ میلیارد تومان را هر گروه پیام رسان وام بگیرد اما همانطور که تلگرام بدون حمایت دولتی توسعه داده شده است، پیشرفت پیام رسان های داخلی نیز با وام ممکن نیست.

فرنقی زاد خاطر نشان کرد: فارغ از هر دولتی هدف ما توسعه و پیشرفت کشور است که کشور ما به یک پیام رسان داخلی نیاز دارد و مجبوریم از پیام رسان داخلی حمایت کنیم که علاوه بر توسعه ی کسب و کارها واریز و پرداخت داشته باشد.

وی افزود: رسانه ها باید کمک کنند تا اعتماد عمومی شکل گیرد هم چنین مشکل انتقادپذیری همیشه در مباحث تخصصی و فنی وجود دارد که برخی مدیران به دلیل تخصصی بودن موضوع پاسخگو نیستند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات تصریح کرد: در موضوع پیام رسان ها یکی از ایرادات این است که رسانه ها خوب عمل نکردند و هم اکنون تلگرام به رسانه ی اصلی کشور تبدیل شده است و با گذشت زمان رویکرد تلگرام از پیام رسانی به رسانه محوری تبدیل شد.

او افزود: قبل از دولت یازدهم مصوبه ی کارگروه بوده است که فیسبوک فیلتر شود و فیلتر کردن فیسبوک و خیلی از شبکه های اجتماعی در اختیار وزارت ارتباطات نبوده است همانطور که شورای امنیت ملی به دلایل امنیتی و حفظ منافع کشور برای مدت محدودی فیلتر شد.

فرنقی زاد گفت: پیام رسان داخلی نیاز ضروری جامعه است و تقویت این پیام رسان با وام و پول دولتی حل نمی شود و در کنار اعتماد سازی باید به توسعه زیرساخت ها مجوز داده شود همان طور که پروژه ای با موضوع جستجوگر بومی شروع شده است که در کنار شبکه ملی اطلاعات نیازمند هدف گذاری و توسعه است.

کد خبر: 898965

وب گردی

وب گردی