مخالف تحریم به عنوان ابزاری ناصحیح و کهنه هستیم

رئیس‌جمهور برجام را در زمینه صلح ثبات و توسعه منطقه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تا زمانی که طرف‌های مذاکرات ما در برجام به تعهدات خود پایبند باشند ما نیز پایبند خواهیم ماند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی امروز(شنبه 30 دی‌ماه) هنگام دریافت استوارنامه «پتروس ت. ناکوزیس» سفیر جدید قبرس با بیان اینکه دو کشور از سابقه تمدّنی بسیار دیرینه‌ای برخوردارند، اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی بین دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی وجود دارد که با ارتقاء سطح روابط بانکی می‌توان جهشی در مناسبات اقتصادی ایجاد کرد.

رئیس جمهور برجام را در زمینه صلح ثبات و توسعه منطقه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تا زمانی که طرف‌های مذاکرات ما در برجام به تعهدات خود پایبند باشند ما نیز پایبند خواهیم ماند.

روحانی با تأکید بر لزوم توسعه روابط بانکی تهران و نیکوزیا و نقش آن در ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی دو کشور، تصریح کرد: برای توسعه همه جانبه روابط نیازمند وجود مناسبات بانکی مطلوب هستیم و همانطور که امروز با بسیاری از کشورهای اروپایی و منطقه‌ای همکاری‌های بانکی داریم، این نوع روابط می‌تواند بین تهران و نیکوزیا هم توسعه یابد.

رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح و توسعه در منطقه و جهان است، گفت: معتقدیم مشکل قبرس از طریق گفت‌وگو قابل حل و فصل است و ایران از استقلال و یکپارچگی قبرس حمایت می‌کند.

«پتروس ت. ناکوزیس» سفیر جدید قبرس نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود روابط تهران – نیکوزیا را تاریخی و مستحکم توصیف کرد و با تقدیر از مواضع اصولی ایران در خصوص قبرس، گفت: قبرس از نقش بسیار مهم جمهوری اسلامی ایران در خصوص ترویج صلح و امنیت در منطقه و جهان کاملاً آگاه است و آن را قابل تحسین می‌داند.

سفیر جدید قبرس افزود: تهران و نیکوزیا هدف مشترکی دارند و آن برقراری صلح، آرامش و ثبات در منطقه است و معتقدیم برجام باید پابرجا بماند و این قرارداد می‌تواند به گسترش صلح و ثبات در منطقه کمک کند.

وی با تأکید بر اهتمام کشورش نسبت به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: قبرس مصمم است در کلیه زمینه‌ها و از جمله مناسبات بانکی، روابط خود را با تهران گسترش دهد.

302

کد خبر: 898977

وب گردی

وب گردی