انعقاد تفاهم نامه همکاری  مشترک جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با سازمان انتقال خون استان

تفاهم نامه همکاری مشترک هلال احمر خراسان رضوی با سازمان انتقال خون استان ، صبح امروز در محل ساختمان صلح هلال احمر درمشهد منعقد شد.

به گزارش ایسکانیوز، سید مجتبی احمدی مدیر عامل هلال احمر استان خراسان رضوی گفت:با توجه به اینکه در انعقاد این تفاهمنامه کارشناسی لازم انجام شده است امیدوارم به عنوان الگو ومبدا شروع کار برای دو مجموعه باشد تا بتوانیم از ظرفیتها وتوانمدی های دو طرف استفاده کنیم.

وی افزود :آمادگی در بحث فراورده های خونی و انتقال خون بسیار مهم است به طوری که در زلزله اخیر نیز شاهد آن بودیم و باید آمادگی پاسخگویی در سوانح را داشته باشیم.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: در مجموعه صلیب سرخ جهانی وهلال احمر ،اهدای خون یک ارزش کلی و اساسی برای حضور خدمات داوطلبانه است واگر هر داوطلبی یک واحد خون اهدا کند در واقع کار خود را به عنوان داوطلب انجام داده است.

وی یادآور شد: با توجه به نیاز روز افزون به فراورده های خونی در آینده امیدوارم این تفاهمنامه شروعی برای کمک به تامین فراورده های سازمان انتقال خون در استان خراسان رضوی باشد.

همچنین دکتر سید حمید رضا اسلامی مدیر کل سازمان انتقال خون استان گفت: عزیزان هلال احمر در حوادث وبلایا همیشه فرشته نجات هستند ونقش هلال احمر در نجات جان انسانها ویاری و حمایت مردم در سختی ها بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی یکی از شاخصه های امداد رسانی در حوادث وبلایای طبیعی را فراهم کردن فرآورده های خونی دانست وگفت:با توجه به حادثه خیز بودن استان وآمار روز افزون عملهای جراحی و افراد نیازمند به خون اگر فراورده های خونی به موقع تامین نشود ممکن است فرد جان خود را از دست بدهد.

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه در استان خراسان رضوی نزدیک به 6 برابر ظرفیت خون مصرف می شود گفت:در سال گذشته 332 هزار کیسه خون را به بیماران نیازمند رساندیم و در حال حاضر 58 بیمارستان را در سطح استان تحت پوشش داریم وخوشبختانه با همت وهمکاری مردم در هیچ زمانی با مشکل کمبود فراورده های خونی روبرو نشدیم.

دکتر اسلامی با بیان این مطلب که هیچ بیماری به دلیل نبود فرآورده های خونی در نوبت جراحی نیست گفت: مصرف خون در مراکز درمانی و بیمارستانی باید مدیریت شود و همه باید بدانندکه خون و فرآورده های خونی با چه مشقت و دشواری تهیه و در اختیار آنان قرار داده می شود و وظیفه آنان استفاده صحیح و مناسب می باشد .

901

کد خبر: 899008

وب گردی

وب گردی