جزئیات افزایش ظرفیت تولید اوره ایران/ راه‌اندازی اولین طرح پتروشیمی با فاینانس چین تا سال 97

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان از راه اندازی و آغاز تولید آزمایشی اوره در پتروشیمی لردگان تا شهریور ماه سال آینده خبر داد و گفت: پیشرفت این طرح پتروشیمی از مرز 83 درصد عبور کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی، محسن زارعی‌فر، درباره آخرین وضعیت پیشرفت ساخت پتروشیمی لردگان یکی از طرح‌های تامین اعتبار شده صنعت پتروشیمی از مسیر فاینانس چین، گفت: وضعیت طرح اوره و آمونیاک لردگان در مقایسه با باقی پروژه‌های در دست ساخت صنعت پتروشیمی به نسبتا بهتر است و طبق آخرین آمار پیشرفت کلی پروژه شامل لیسانس، مهندسی، تدارکات و نصب و ساختمان طرح تا پایان دی ماه امسال به بیش از 83 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان با اعلام اینکه بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال پیشرفت کلی این طرح به 87 درصد برسد، تصریح کرد: از سوی دیگر امکان تداوم روند شتاب در مراحل ساختمان و نصب این طرح پتروشیمی در طول ماه‌های آینده وجود دارد، برای نمونه بخشی در بخش تامین تجهیزات، بخشی از تجهیزات داخلی و بخشی خارجی بوده به طوری‌که حدود 50 درصد تجهیزات از چین تامین شده است.

این مقام مسئول، افزود: بنابراین مدتی صرف نهایی کردن سفارش خرید، گذراندن مراحل ساخت و حمل و تحویل شده است. این مراحل حمل و تحویل از سوی برخی وندورها و فروشندگان با تاخیر همراه بوده است ولی در این چند ماه اخیر مخصوصا دو سه ماه آینده، حجم زیادی از تجهیزات را دریافت خواهیم کرد که معمولا از طریق بندرعباس وارد کشور می‌شود.

او با یادآوری اینکه اگر بتوانیم مراحل ترانزیت از بندرعباس را سریع پشت سر گذاشته و وارد گمرک مستقر در سایت کنیم حجم زیادی کار برای نصب و ساختمان خواهیم داشت، بیان کرد: هم اکنون هم در بخش ساختمان و نصب حجم زیادی از کار داریم که در حال انجام بوده و برای نمونه پیشرفت مهندسی در ماه گذشته 1.5 درصد بوده و در بخش ساختمان و نصب در بخش‌های مختلف همچون سازه‌های فلزی، لوله‌گذاری، نصب تجهیزات و کارهای سیویل و ساختمان پیشرفت خوبی داشتیم و در شرایط فعلی اوج کارهای ساختمان و نصب است به طوری که حدود 2000 نفر در سایت طرح پتروشیمی لردگان به صورت همزمان مشغول به کار هستند.

زارعی فر در ادامه با بیان اینکه طرح پتروشیمی لردگان برای تولید یک میلیون و 650میلیون تن اوره طراحی و در دست اجرا است، یادآور شد: یعنی خوراک این طرح گاز طبیعی بوده که در واحد آمونیاک با ظرفیت تولید روزانه 2050 تن محصول تولید کرده و سپس محصول تولیدی آمونیاک با ظرفیت 3250 تن در روز به اوره تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان، ادامه داد: علاوه بر این پیش بینی می شود پس از تامین خوراک تولید اوره، سالانه حدود 70 هزار تن آمونیاک تولیدی مازاد قابل فروش باشد اما مابقی آمونیاک تولیدی صرف تولید محصول نهایی اوره خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین درباره زمان بندی راه اندازی و آغاز تولید پتروشیمی لردگان هم خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود بر اساس برنامه زمان بندی تا شهریور ماه سال آینده امکان راه اندازی و آغاز تولید آزمایشی فراهم شود.



402

کد خبر: 899011

وب گردی

وب گردی