مراسم بزرگداشت جانباختگان نفتکش سانچی فردا برگزار می شود

مراسم بزرگداشت 32 سرنشین نفتکش سانچی فردا (یکشنبه) با حضور خانواده های جانباختگان و مقامات عالیرتبه لشکری و کشوری در تهران برگزار می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدرضا شمس دولت آبادی مدیر روابط عمومی شرکت ملی نفتکش،گفت که بر اساس تصمیم گیری های صورت گرفته، مراسم گرامیداشت ۳۰ جانباخته ایرانی فردا برگزار خواهد شد.

او خاطرنشان کرد که این مراسم، از ساعت 10 تا 12 در مدرسه عالی شهید مطهری واقع در میدان بهارستان برگزار می شود.

دولت آبادی همچنین با بیان اینکه پیکر ۳ ملوان جانباخته نفتکش ایرانی پس از تشریفات و اعلام سرکنسولگری جمهوری اسلامی در شانگهای وارد ایران می‌شود، گفت: با توجه به اینکه هنوز مشخص نشده این پیکر‌ها متعلق به کدام یک از خدمه و از کدام شهرها هستند، نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر قطعی کرد.

شرکت ملی نفتکش ایران نیز امروز با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت به مناسبت جان باختن 32 سرنشین و پرسنل نفتکش سانچی از برگزاری مجلس ترحیمی در روز یکشنبه (فردا) خبر داده است.

16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.

در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.

با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد، اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.

سرانجام، در 24 دی ماه خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ایرانی «سانچی» اعلام شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه پیام تسلیتی صادر کردند و هیات دولت نیز روز دوشنبه (25 دی) را به این مناسبت، عزای عمومی اعلام کرد.

بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 899016

وب گردی

وب گردی