لاهوتی: همسان سازی حقوق بازنشستگان در قانون بودجه سال 97

نماینده مجلس اظهار داشت: دو کار مهم در بودجه سال 97 برای بازنشستگان انجام می گیرد که یکی از آن ها همسان سازی حقق آن ها است.

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در مورد برنامه های بودجه سال بعد برای بازنشستگان گفت: دو کار مهم در بودجه 97 برای بازنشستگان انجام می گیرد.

وی ادامه داد: اول همسان سازی است که این کار پیش بینی شده و اعتباری هم برای حقوق های زیر دو میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

لاهوتی تصریح کرد: کار دیگری که در قبال بازنشستگان انجام می گیرد کمک به هم صندوق های بازنشستگی است که قرار شد به طور مثال بدهی های سازمان تامین اجتماعی با دولت تهاتر شود .

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان توضیح داد: فردی با مدرک کارشناسی در دستگاهی دو میلیون و پانصد هزار تومان می گیرد ولی شخص دیگری با همان مدرک در جایی دیگر یک میلیون دریافت می کند که این تفاوت ها بین حقوق ها وجود داد .

وی ادامه داد: در قانون بودجه برنامه ششم آورده شده است که دولت حقوق بازنشستگان را همسان سازی کند یعنی به هم نزدیک کند زیرا با همان کار و مدرک و تجربه نباید تفاوت زیادی وجود داشته باشد.

لاهوتی در پایان تأکید کرد: حقوق فردی که بالا است را نباید پایین کشید اما دریافتی کسانی که پایین هست را باید بالا آورد.

303

کد خبر: 899019

وب گردی

وب گردی