روسیه باز هم استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه را رد کرد

روسیه اعلام کرد شواهد موجود نشان‌ می دهد که تروریست ها از تسلیحات شیمیایی علیه غیر نظامیان و نیرو‌های دولتی سوری استفاده می کنند و ادعای آمریکا درباره استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی بی‌اساس است.

به گزارش ایسکاینوز به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: آمریکا مدارکی مستدل مبنی بر استفاده تروریست‌ها از تسلیحات شیمیایی در سوریه علیه غیرنظامیان و نیروهای دولتی سوری را نادیده می‌گیرد.

وزارت دفاع این کشور افزود :تلاش‌های آمریکا برای مقصر دانستن دولت سوریه در استفاده از تسلیحات شیمیایی، با هیچ مدرکی قابل توجیه نیست.

در این بیانیه آمده است: «در خوشبینانه ترین حالت، دولت آمریکا تمایلی نسبت به شواهد موجود مبنی بر استفاده تروریست‌ها از تسلیحات شیمیایی و حمله به نیروهای دولتی و غیرنظامیان نشان نمی‌دهد و از آن‌ها چشم پوشی می‌کند.»

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، واشنگتن به تعهدات خود در قبال نابودی تسلیحات شیمیایی عمل نکرده و دستکم 10 درصد از ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را قابل استفاده باقی نگه داشته است.

در این بیانیه آمده است: «در پی تعهد ما به کنوانسیون تسلیحات شیمیایی، روسیه تمامی عامل‌های شیمیایی خود را به سرعت نابود کرد. این در حالی است که آمریکا با استفاده از بهانه‌های دروغین، برنامه نابودسازی ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را به کلی متوقف و دلیل آن را «فقدان وجود بودجه» اعلام کرد و اکنون، نزدیک به 10 درصد از زرادخانه شیمیایی خود را در شرایط آماده برای استفاده باقی نگه داشته است.»

این بیانیه در حالی منتشر شد که وزارت خارجه آمریکا روز جمعه ادعا کرد روسیه برای حمایت از دولت دمشق و به رغم این‌که سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده می‌کند، دست به هر اقدامی می‌زند.

کد خبر: 899054

وب گردی

وب گردی