جان باختن پناهجویان در سرمای مرز سوریه و لبنان

۱۵ پناهجوی سوری پس از گرفتار شدن در برف و بوران شدید در کوهستان‌های مرزی سوریه و لبنان جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بی بی سی، 15 پناهجوی سوری که تعدادی از آنها کودک بودند، در مسیر عبور از کوهستان های مرزی برای رسیدن به کشور لبنان از شدت سرما جان خود را از دست دادند.

این پناهجویان هنگام عبور از کوهستان های مرزی سوریه و لبنان گرفتار برف سنگین و طوفان شدید شدند. با تلاش امدادگران لبنانی بدن یخ زده 13 پناهجوی سوری روز جمعه و دو پناهجوی دیگر روز شنبه یافت شد. برخی از گزارش ها حاکی از این است که این گروه پناهجویان از سوی قاچاقچیان انسان در این منطقه کوهستانی رها شده بودند. دو قاچاقچی انسان نیز در این رابطه دستگیر شده اند.

به رغم یخ زدگی و جان باختن 15 پناهجوی سوری، چندین پناهجوی دیگر از جمله یک پسربچه تنها، با کمک امدادگران لبنانی نجات یافتند.

این پناهجویان از همان مسیری که پیشتر صدها هزار پناهجوی سوری دیگر طی کرده بودند، عازم لبنان شدند؛ با این حال برف و سرمای شدید آنها را زمین‌گیر کرد و موجب جان باختن 15 نفر شد.

لبنان با جمعیتی معادل یک میلیون نفر، پس از آغاز جنگ در سوریه از سال 2011 پذیرای حدود یک میلیون پناهجوی سوری بوده است. مقامات لبنانی با اعمال محدودیت های جدیدی در سال 2015 تلاش کردند تعداد پناهجویانی را که وارد این کشور می شوند، محدود کنند.

کد خبر: 899059

وب گردی

وب گردی