تهیه دستوالعمل تربیتی برای برگزاری آزمون ورودی مدارس غیر دولتی

رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: صدور مجوز مدارس غیردولتی در اختیار شورای نظارت استان ها بود و از سال آینده مصوب شد تا شورای نظارت مناطق نیز مجوز صادر کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، مجتبی زینی وند با حضور در استودیو الفبا در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره ی آزمون ورودی برخی از مدارس غیردولتی برای پذیرش گفت: علت برگزاری آزمون در برخی از مدارس، متقاضی بالا یا ظرفیت پایین مدارس است.

وی افزود: هر مدرسه ای متناسب با فضای آموزشی ظرفیتی دارد. به همین دلیل مدارس راهی جز مصاحبه و آزمون ندارند.

رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با طرح پرسشی مبنی بر اینکه چه مدارسی آزمون برگزار می کنند؟ گفت: مدارسی که کیفیت بالا دارند، بالطبع متقاضی زیادی نیز دارند، برای پذیرش متناسب با ظرفیت آزمون برگزار می کنند.

تهیه دستوالعمل تربیتی برای برگزاری آزمون ورودی مدارس غیر دولتی

وی با اشاره به مشکلات برگزاری آزمون ها گفت: باید در برخی از مواقع شرایط تربیتی رعایت شود که در آزمون ها رعایت نمی‌شود.

زینی وند ادامه داد: کارگروهی در سازمان مدارس غیردولتی تشکیل شده است تا دستوالعملی را تعیین کنند تا شرایط آزمون با ملاحظات تربیتی باشد. از سال آینده همه مدارس مکلف به رعایت این دستورالعمل و شهریه تعیین شده هستند.

وی با یادآوری آمار لغو ابلاغ مدارس غیردولتی پایتخت در دو سال گذشته گفت: حدود دو سال پیش ۱۷ مدرسه را در تهران لغو ابلاغ کردیم. برای ۱۰ تا ۱۵ مدرسه را نیز استرداد شهریه داشته ایم.

تعیین شهریه بر اساس اقتضائات محلی و منطقه ای

وی با بیان اینکه گروه ارزیابی عملکرد در سازمان تشکیل شده است تا به مدرسه نظارت داشته باشند گفت: الزام موسسین به شهریه مشخص شده است.

تعیین شهریه به صورت کلی تحت عنوان الگوی شهریه بدون اقتضائات محلی و منطقی درست نیست. امسال کلیه مناطق کارگروه تعیین شهریه را تشکیل و به اقتضای آن شهریه تعیین شود. اگر شکایاتی هم باشد بررسی می شود.

تعیین شهریه مدارس غیردولتی تا اردیبهشت

رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: هنگامی که در این پُست قرار گرفتم، بیش از ۲ هزار اعتراض از سوی موسس ها داشته ایم. برای رفع این نقیصه تا پایان اردیبهشت تمام شهریه های مدارس غیردولتی تعیین می شود. از اردیبهشت تا خرداد نیز موسسان حق اعتراض به شهریه دارند.

الکترونیکی شدن قرارداد بین ولی و موسس

وی با بیان اینکه هر منطقه آموزشی باید با موسس قرارداد ببندد، گفت: از سال آینده قرارداد منعقد شده بین ولی و موسس به صورت الکترونیکی در سامانه الگوی شهریه تعریف شده است و قابل رویت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز در شورای مدیران استان ها مصوب شد تا استان ها نظارت بر مدارس غیردولتی داشته باشند و به همین منظور کارگروهی برای نظارت اجرای درست قانون تشکیل شد.

۲۱۰ هزار دانش آموز تحت پوشش طرح خرید خدمات آموزشی

وی همچنین درباره خرید خدمات آموزشی نیز بیان کرد: تعداد ۲۱۰ هزار دانش آموز تحت پوشش طرح خرید خدمات هستند. در روزهای اولیه اجرای طرح خرید خدمات، ضوابطی را مشخص کردیم. خیلی از موسسین بر آن مبنا دنبال می کنند.

زینی وند گفت: فرد تا موسس نباشد مجری اجرای طرح خدمات قرار نمی گیرد. یکی از شاخص ها نیز جذب نیروی متعهد است که رعایت می‌شود. در این موضوع مشکلی نداریم از لحاظ نیروی انسانی و کیفیت آموزشی این مدارس مورد تایید است‌.

مشکل اجرای طرح خدمات آموزشی

وی گفت: مشکل اجرای طرح خرید خدمات آموزشی معوقات پرداخت نیروی انسانی است. حقوق ها به تاخیر می افتد. انصافا با وزیر آموزش و پرورش خیلی پیگیر هستیم‌ هفته گذشته گفتند پرداخت می شود. اعتبار حقوق در خزانه مانده است.

رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: اگر هزینه ها پرداخت نشود موسسینی باید بیایند که امکان پرداخت حقوق داشته باشند.

نیروهای خرید خدمات آموزشی بیمه می شوند

وی افزود: سامانه خاص مدارس خرید خدمات ایجاد کرده ایم. در این سامانه نحوه ی پوشش بیمه ای مدارس خرید خدمات در نظر گرفته شده است. حتما باید معلمین براساس آن سامانه تحت پوشش بیمه قرار گیرند. فرمول مشخص شده بر اساس حق الزحمه است.همچنین موسسیسن که به عنوان مجری اجرا قرار می گیرند باید شرایط و ضوابط را داشته باشند.

حل مشکل پرداخت حقوق نیروهای خرید خدمات

وی بیان کرد: امسال در بودجه ۳۰۰ میلیارد تومان ردیف برای خرید خدمات آموزشی اختصاص یافته است. اگر این ردیف تصویب شود در پرداخت حقوق مشکلی نخواهیم داشت‌.

وی با اشاره به توسعه متوازن مدارس غیر دولتی گفت: سامانه ای را به همین منظور راه اندازی کرده ایم که براساس نیاز مناطق توسعه مدارس غیردولتی شکل گیرد.

صدور مجوز مدارس غیردولتی از سوی مناطق

رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: صدور مجوز در اختیار شورای نظارت استان ها بود از سال آینده مصوب شد تا شورای نظارت مناطق نیز به منطقه ای که نیاز به تاسیس مدارس غیردولتی دارند مجوز دهند. اینگونه تراکم و شهریه پایین‌تر می آید.
706

کد خبر: 899145

وب گردی

وب گردی