بودجه شهرداری تهران از نظر حجم و منابع مصرفی از حساسیت بالایی برخوردار است

رئیس شورای شهر تهران گفت: بودجه سال ۹۷ شهرداری بر کاهش هزینه ها و افزایش درآمدهای پایدار تاکید دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محسن هاشمی در جلسه علنی روز یکشنبه که با حضور شهردار تهران برگزار شد و قرار است در دقایقی دیگر لایحه بودجه توسط شهردار به شورا ارائه شود، با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال ۹۷ اولین همکاری شورای پنجم و شهرداری جدید در خصوص تدوین لایحه بودجه است، گفت: در این لایحه کاهش هزینه ها، افزایش درآمد پایدار و اختصاص اعتبار به اولویت های مورد نیاز مردم در اولویت است.

وی ادامه داد: بودجه شهرداری تهران از نظر حجم و منابع مصرفی از حساسیت بالایی برخوردار است چرا که از بودجه چند وزارتخانه بالاتر است و در این زمینه انضباط مالی بسیار مهم است و امیدواریم شهروندان پژواک رای خود را در این لایحه ببینند.

هاشمی در ادامه با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: یک سال از زمان این حادثه ماندگار و فداکاری آتش نشانان گذشته و گزارشی ملی در خصوص پلاسکو تهیه شد که در صحن شورای پنجم نیز مورد بررسی قرار گرفت. از نظر افکار عمومی، بازماندگان و آسیب دیدگان این حادثه، قول هایی که در این گزارش در خصوص برخورد با مقصران، تدوین قوانینی که از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کند و بازسازی و نوسازی این ساختمان به سرانجام نرسیده و آنها اغنا نشده اند امیدواریم با پیگیری موضوعات مطرح شده احساس امنیت و اعتماد در مردم ایجاد شود.

هاشمی همچنین سالروز درگذشت مهندس بازرگان را گرامی داشت و گفت: مهندس بازرگان اولین فردی بود که سیستم لوله کشی آب تهران را مطرح کرد همچنین با وجود اختلاف سلیقه ها که با برخی شخصیت های خط امام داشت خدمات بزرگی انجام داد و نباید آن را مقابل انقلاب اسلامی فرض کرد.

وی تاکید کرد: دکتر مصدق در دهه ۳۰ و ۴۰ به خاطر فعالیت های روشنگری خود بارها تبعید و زندان شد.
706

کد خبر: 899163

وب گردی

وب گردی