بازسازی ساختمان پلاسکو هنوز عملیاتی نشده است

رئیس شورای شهر تهران گفت: هرچند گزارش ملی حادثه پلاسکو مطرح شد و از سوی کمیته منتخب ریاست جمهوری نیز این گزارش در صحن خوانده شد، ولی بازماندگان این حادثه و آسیب‌دیدگان از این گزارش‌ها قانع نشدند و قول‌هایی که داده شده بود مبنی بر برخورد با مقصران و بازسازی ساختمان پلاسکو هنوز عملیاتی نشده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محسن هاشمی در سی و نهمین جلسه علنی شورای شهرتهران، ری و تجریش اظهار داشت: پلاسکو حادثه‌ای تلخ و خاطره‌ای ماندگار بود.

وی افزود: هرچند گزارش ملی حادثه پلاسکو مطرح شد و از سوی کمیته منتخب ریاست جمهوری نیز این گزارش در صحن علنی خوانده شد، ولی بازماندگان این حادثه و آسیب‌دیدگان از این گزارش‌ها قانع نشدند و قول‌هایی که داده شده بود مبنی بر برخورد با مقصران و بازسازی ساختمان پلاسکو هنوز عملیاتی نشده است.

هاشمی یادآور شد: امنیت و اعتماد شهروندان نسبت به بهره‌برداری ساختمان‌های بلند و نیمه‌بلند ترک برداشته است که با اقدام مدیریت شهری این اعتماد مجدداً بازمی‌گردد و مهم‌ترین سرمایه این اعتمادهای عمومی است که باید بازگردد.

رئیس شورای شهر تهران درباره درگذشت مهندس بازرگان نیز اظهار داشت: در سالگرد درگذشت بازرگان که از ابتدای ملی شدن نفت در کنار مصدق بود، قرار داریم. مهندس بازرگان نهضت آزادی ایران را تشکیل داد و به دلیل فعالیت‌ها و روشنگری‌های دهه 30 و 40 چند بار دستگیری و زندانی شد و با توجه به تخصصی که داشت به‌عنوان نخست وزیر دولت موقت از سوی امام خمینی(ره) منصوب شد.

وی درباره حضور نجفی شهردار تهران در صحن علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: در جلسه امروز لایحه بودجه 97 از سوی شهردار تهران ارائه می‌شود.

هاشمی افزود: کاهش هزینه و افزایش درآمد پایدار از اولویت‌های بودجه شهرداری تهران است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: بودجه شهرداری تهران از حساسیت بالایی برخوردار است؛ چراکه بودجه این شهر از بعضی از وزارتخانه‌ها نیز بالاتر است. امیدواریم شهروندان تهرانی پژواک صدای رأی خود و اعتراضی که اخیراً اعلام کردند در مدیریت شهری ببینند.
706

کد خبر: 899196

وب گردی

وب گردی