مسئولان بدانند مردم انتظار تحولات مثبت و مستمر دارند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: ضد انقلاب و مخالفان نظام خواستند تا از اعتراضات مردم بهره‌برداری کنند که هوشیاری معترضان اصلی این اجازه را به آنها نداد اما مسئولان توجه داشته باشند که مردم انتظار تحولات مثبت و مستمر را دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، محمد حسین فرهنگی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (اول بهمن 96) گفت: این روزها شاهد اعتراض‌های چندین میلیونی مردم آمریکا و ملل مختلف جهان علیه سیاست‌های آقای ترامپ هستیم. آقای ترامپ که در اعتراض‌های محدود اخیر کشورمان پیام‌های مختلفی صادر می‌کرد چه پاسخی به اعتراض‌های صدها برابری اعتراضات داخلی ما دارد؟

وی افزود: دولت و کنگره آمریکا به دنبال تحریم‌های جدیدی است که صراحتاً با کلیات برجام مخالفت دارد و محدود کردن محدودیت‌های هسته‌ای خلاف برجام است، نظارت ویژه ادعایی مغایر برجام است که نظارت‌ها را در محدوده چهارچوب آژانس تعریف کرده است.

نماینده مردم تبریز همچنین ادامه داد: موضوع دفاعی و موشکی ایران ارتباطی با برجام ندارد، اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند قانون جدیدی برخلاف برجام تصویب کنند جامعه بین‌المللی نیز باید این حق را برای جمهوری اسلامی ایران قائل باشد که در تصمیمات قبلی خود تجدید نظر کند. برجامی که هیچ خاصیتی برای کشور ما نداشته باشد چرا باید اجرا شود؟

فرهنگی با اشاره به حوادث رخ داده در ماه گذشته در برخی از شهرهای کشور خاطرنشان کرد: نارضایتی‌های مختلفی در کشور وجود دارد، ضد انقلاب و مخالفان نظام نیز خواستند تا از اعتراضات مربوط به نارضایتی‌ها بهره‌برداری کنند. هوشیاری معترضان اصلی این اجازه را به آنها نداد و مانند همیشه مدیون ملت عزیزمان هستیم.

وی افزود: اما مسئولان در حوزه‌های مختلف توجه داشته باشند که مردم انتظار تحولات مثبت و مستمر دارند، همگان بر واقعیت مشترک متمرکز شوند و پاسخ‌های مناسبی به افکار عمومی داده شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: قاطعیت در برخورد با مفاسد، توجه به مسائل معیشتی اقشار مختلف، توجه خاص به مسائل مربوط به اشتغال، حمایت از متقاضیان کار، حل مسائلی که در ارتباط با آموزش و پرورش وجود دارد، حمایت از تولید به صورت ملموس و واقعی از جمله این انتظارات است.

فرهنگی با بیان اینکه در مورد بودجه سال 97 مطالب مهمی وجود دارد، خاطرنشان کرد: هر آنچه مربوط به اعمال عدالت در پرداخت توسط کمیسیون تلفیق تصویب شده است باید مورد حمایت قرار بگیرد و از هرگونه اعمال فشار بر مردم و اقشار مختلف اجتناب شود.

وی افزود: هدفمندی یارانه‌ها قانون دارد و در قانون برنامه نیز اجازه تداوم آن داده شده است، چه ضرورتی دارد در قانون بودجه احکامی مغایر با قانون هدفمندی یارانه‌ها تصویب شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: از دولت گله‌مندیم که چرا به وعده خود در خصوص حمایت از «تبریز 2018» با عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در بودجه سال 97 عمل نکرده است. این فرصت که معلوم نیست چند دهه دیگر در شهری از شهرهای کشور رخ دهد چرا مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. حال که چنین است از مجلس و کمیسیون تلفیق انتظار داریم در حد مقدورات این کاستی جبران شود.

فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم روند توسعه و پیشرفت کشور به ویژه در حوزه رفاهی و عمرانی استمرار یابد، عدالت در پرداخت‌ها عملیاتی شود، تولید در اولویت کشور قرار گیرد، همه متقاضیان کار اشتغال یابد، فرهنگ و دانش گسترش یابد، فساد برچیده شود به گونه‌ای که هر ایران در هر نقطه‌ای از جهان به کشور خود و ترکیباتی که در آن است افتخار کند.

کد خبر: 899256

وب گردی

وب گردی