یادواره شهید «حسن باقری» ۴ بهمن ماه برگزار می شود

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ از برگزاری یادواره سردار شهید «حسن باقری» در بهمن ماه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار محمدرضا یزدی‌ فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ صبح امروز در نشست خبری یادواره سردار شهید حسن باقری گفت: یادواره شهید باقری روز چهارشنبه ۴ بهمن بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن همایش‌های وزارت کشور و با سخنرانی سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیصی مصلحت نظام برگزار می‌شود.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم از افتخاراتمان برای رسیدن به توسعه بهره مند شویم یادوار شهدا برگزار می شود و با توجه به اینکه تا کنون برای شهید باقری یادواره ای برگزار نشده تصمیم به برگزاری یادواره برای شناخت ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار و شناساندن او به نسل جوان کرده ایم.

سردار یزدی با بیان اینکه شهید باقری از پیشگامان و فرماندهان بزرگ دفاع مقدس و از نوابغ بودند، افزود: شهید باقری یکی از بنیانگذار اطلاعات جنگ و طراح عملیات‌های مانند فتح‌المبین، بیت‌المقدس، ثامن‌الحج و رمضان بود که یکی از آنها موجب آزادی خرمشهر شد. او در کنار هوش سرشار نظامی از عقلانیت و معنویت بالایی در طراحی عملیات‌ها برخوردار بود.

فرمانده تهران ادامه داد: طراحی‌های بی‌نظیر شهید باقری و ابتکاراتش در دوران دفاع مقدس او را به یک متفکر برجسته در علوم نظامی بدل کرد تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از شهید باقری به عنوان یک استراتژیست بزرگ جنگ یاد می‌کنند.

وی دشمن‌شناسی و نوع تفکر شهید باقری را یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این شهید عزیز دانست و تاکید کرد: شهید باقری توان بالایی در کادرسازی و شناخت نیروها داشت و بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس و امروز سپاه توسط او شناسایی شدند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری یادواره شهید باقری گفت: در این یادواره به دنبال آن هستیم تا جوانی را که الگوی تفکر انقلابی در دفاع از کشور است را به جوانان امروز کشورمان معرفی کنیم. ما پیش از برگزاری این یادواره برنامه‌هایی از قبیل برگزاری نشست با نخبگان علمی، نشست هم‌اندیشی حقوقی و برنامه‌هایی مانند شب شعر با محوریت شهید باقری برگزار کرده‌ایم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران درباره دیگر برنامه ها برای بزرگداشت شهید باقری گفت: رونمایی از تندیس شهید باقری در بزرگراه شهید باقری تهران و رونمایی از تمبر شهید از دیگر برنامه‌های این ما برای یادواره شهید باقری است.

منبعک مهر

304

کد خبر: 899302

وب گردی

وب گردی