رقابت چهار گروه در بیست و پنجمین شب آواز ایرانی

در بیست و پنجمین محفل «شب آواز ایرانی» که عصر روز گذشته در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، چهار گروه موسیقی ایرانی به رقابت پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، بیست و پنجمین «شب آواز ایرانی» شنبه 30 دی ماه از ساعت 16 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در این نوبت از این مسابقه موسیقی، چهار گروه موسیقی با ارائه قطعات خود به رقابت پرداختند.

حسن پاکیزه خواننده، سعید آذرنوش نوازنده تار با شعری از رهی معیری و مایه آواز ابوعطا به عنوان گروه اول در بیست و پنجمین «شب آواز ایرانی» به اجرا پرداختند.

حسین مشجری خواننده، مجید خلیق نوازنده سنتور با شعری از عباس اسلامی(متخلص به شرار) در دستگاه همایون به عنوان اعضای گروه دوم اثر خود را اجرا کردند.

کیوان کاکاوند با همراهی ساز سه تار با نوازندگی فرهاد شیرزاد شعری از مولوی را در دستگاه اصفهان و نوبت سوم مسابقه اجرا کرد.

همچنین در گروه چهارم بیست و پنجمین محفل «شب آواز ایرانی» محسن شیخ الاسلامی به عنوان خواننده شعری از سعدی را در مایه آواز دشتی با نوزاندگی نی توسط محمد مشفق تقدیم مخاطبان این رویداد حوزه موسیقی کرد.

داوری این رقابت موسیقی را مظفر شفیعی خواننده و مدرس آواز ایرانی، فریدون شهبازیان آهنگساز باسابقه، علی اصغر شاه زیدی خواننده و مدرس آواز ایرانی برعهده داشتند و بعد از اجرای هر گروه نکاتی را به شرکت کنندگان تذکر می دادند.

لحن و اوج و فرودهای صدا، رعایت خواندن در ردیف های آوازی، تسلط بر شعر و انتخاب غزل های مناسب، کوک بودن ساز و نحوه نواختن و... از جمله موارد و معیارهایی بود که داوران در ارزیابی اجرای شرکت کنندگان مد نظر داشتند.

در پایان این محفل گروه چهارم به عنوان گروه برگزیده بر اساس رای هیات داوران انتخاب شد.

همچنین محمد معتمدی که مهمان ویژه بیست و پنجمین «شب آواز ایرانی» بود، با همراهی ساز سنتور به نوازندگی حسین پرنیا به اجرای دو قطعه آواز و تصنیف پرداخت.

501

کد خبر: 899337

وب گردی

وب گردی