57 درصد تعهد دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال در هرمزگان محقق شده است

استاندار هرمزگان از تحقق 57 درصدی تعهد دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال در هرمزگان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون همتی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با تاکید بر لزوم اهتمام و همکاری ویژه دستگاه‌های اجرایی هرمزگان برای ایجاد اشتغال در استان، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون دستگاه‌های اجرایی هرمزگان با ایجاد 15 هزار و 800 شغل که در سامانه به ثبت رسیده است، 57 درصد تعهد ایجاد اشتغال استان را محقق کرده‌اند.

وی ادامه داد: 900 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از منابع مختلف به هرمزگان تخصیص یافته که اولویت آن با طرح‌های روستایی است و امیدواریم با این منابع بتوانیم حرکت خوبی را در استان ایجاد کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: در طرح کارورزی نیز سهمیه جذب سه هزار و 900 فارغ‌التحصیل دانشگاهی به هرمزگان اختصاص یافته که در صورت جذب کارورزان توسط بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی استان، تا شش ماه حقوق آنها توسط دولت پرداخت می‌شود و تا دو سال نیز حق بیمه این افراد را دولت پرداخت می‌کند.

همتی تصریح کرد: طرح کارورزی منجر به ایجاد اشتغال مناسبی برای جوانان تحصیل کرده جویای کار در استان می‌شود که از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی می‌خواهیم تا این افراد را با توجه به امتیازاتی که دولت در نظر گرفته، جذب کنند.

وی بر لزوم توجه به اشتغالزایی شرکت‌های دانش بنیان در هرمزگان تاکید کرد و بیان داشت: از پارک علم و فناوری هرمزگان انتظار داریم، در زمینه تولید و علم و فناوری تمامی استعدادهای استان را به سمت شکوفایی و تحقق اقتصاد دانش بنیان هدایت کند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با توسعه شرکت‌های دانش بنیان شاهد اشتغالزایی و تولید محصولات با بهره‌وری مناسب برای مصرف کنندگان خواهیم بود.

901

کد خبر: 899353

وب گردی

وب گردی