26 مجتمع آبرسانی روستایی تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران از احداث و تکمیل 26 مجتمع آبرسانی روستایی و همچنین 18 پروژه تک روستایی تا پایان سال 97 خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو، رضا پوررجب با اشاره به شرایط منابع تأمین آب در سطح کشور و به ویژه استان تهران و همچنین موقعیت خاص روستاهای استان گفت: مجتمع‌های آبرسانی تأمین، تولید و توزیع آب شرب بهداشتی برای روستاهای تهران که گاه از جمعیت‌هایی اندازه یک شهر برخوردارند بسیار مطلوبتر نموده و کنترل آبرسانی به این روستاها نیز در این روش آسان‌تر می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: با اعتباری که از صندوق توسعه ملی برای طرحهای آبرسانی در نظر گرفته شده و همچنین برنامه ریزی های صورت گرفته نسبت به ایجاد تأسیسات و تجهیزات آبرسانی شامل حفر و تجهیز چاه، خط انتقال، شبکه، ساخت مخازن زمینی و هوایی و فرآیند بهداشتی نمودن آب اقدام می‌نماییم.

پوررجب میزان اعتبار مصوب برای آبفار استان تهران را 420 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با اتمام پروژه‌ها جمعیتی بالغ بر 150 هزار نفر در سطح 222 روستا از آب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

شایان ذکر است در سال 95 تعداد 13 مجتمع آبرسانی در راستای آبرسانی به جمعیت 111 هزار نفری برای 52 روستا تکمیل و به بهره‌برداری کامل رسید.

402

کد خبر: 899354

وب گردی

وب گردی