ضرورت برخورد جدی با برداشت غیرمجاز منابع آب استان

استاندار قم با اشاره به اهمیت اجرایی شدن مصوبات شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار داشت: با تخلفات در برداشت غیرمجاز آبهای زیرزمینی باید برخورد جدی صورت بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز، سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه شورای منابع آب استان قم طی سخنانی با اشاره به شرایط بحرانی آب در کشور و استان قم اظهار داشت: متاسفانه در چنین شرایطی شاهد کاهش کاهش نزولات در سال جاری هستیم.

استاندار قم با بیان اینکه تعامل و نگاه مشترک مسئولان در راستای تصمیم گیری و برنامه ریزی مدیریت منابع آب امری ضروری است افزود: چشم انداز استان در حوزه ی آب بایستی در جلسات کارشناسی به صورت دقیق بررسی و برای تحقق مصوبات تلاش شود.

صادقی اجرای مصوبات شورای منابع آب در شرایط جاری استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در مباحثی همچون چاه های غیرمجاز و برداشت غیرمجاز از چاه های مجاز با قاطعیت با متخلفان برخورد شود.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود مشخص نمودن حق آبه های زیست محیطی استان و مستندسازی آن را خواستار شد و گفت: درست است که در حال حاضر تحقق این حق آبه ها امکان پذیر نیست؛ لکن با این کار شرایطی فراهم می شود تا آیندگان با گذر از خشکسالی کشور، بتوانند نسبت به این حق آبه ها پیگیری لازم را بنمایند.

استاندار قم همچنین بحث اصلاح الگوی کشت به عنوان یکی از سیاست های استان قم جهت مدیریت منابع آب را مورد توجه قرار داد و افزود: در تغییر الگوی کشت از زراعت به باغداری باید به این نکته توجه کنیم که در سالهای کم آبی نمی توانیم باغداری را تعطیل کنیم و از اینرو باید منابع پایدار آب در نظر گرفته شوند.

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به تبعات اجتماعی و امنیتی کاهش منابع آب گفت: نسبت به اجرایی شدن دستورالعمل های مرتبط با مدیریت منابع آب باید جدیت کافی وجود داشته باشند.

همچنین محسن بهشتی معاون امور عمرانی استاندار قم مصوبه ی ممنوعیت کاشت چمن توسط شهرداری به عنوان یکی از سیاست های استان برای کاهش مصرف آب را مورد توجه قرار داد و گفت: طبق گزارشات دریافتی شهرداری قم بعد از این مصوبه، از کاشت چمن جدید برای زیباسازی شهر بهره نگرفته است.

مهرداد غضنفری امرایی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار نیز در این جلسه تلاش برای تخصیص حق آبه های استان قم را خواستار شد و با اشاره به مصرف بخشی از آب در توسعه ی صنعت گفت: در بخش کشاورزی باید سیاست اصلاح الگوی کشت مورد توجه قرار بگیرد.

901

کد خبر: 899370

وب گردی

وب گردی