چالش تجهیز آزمایشگاه‌های مدارس/ برنامه‌ریزی برای استقرار پایه دوازدهم

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، تجهیز آزمایشگاه‌های مدارس را از جمله چالش‌های این معاونت عنوان کرد و گفت: استقرار پایه دوازدهم اولویت ویژه معاونت آموزش متوسطه در سال جاری است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در دیدار سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با کارکنان معاونت آموزش متوسطه به تشریح برنامه‌های این معاونت پرداخت.

وی استقرار پایه دوازدهم را اولویت ویژه معاونت آموزش متوسطه در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: هر چند نمایندگانی از معاونت‌های مختلف حوزه ستادی در کارگروه پایه دوازدهم حضور دارند، اما استقرار کامل پایه دوازدهم نیازمند بسیج همه معاونت‌هاست.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: در بخش کیفیت بخشی طرح تعالی به عنوان طرحی جامع ارائه شده که علاوه بر معاونت آموزش متوسطه، سایر معاونت‌ها از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی، معاونت تربیت بدنی و معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی را شامل می‌شود.

زرافشان تغییر وظایف گروه‌های آموزشی را لازمه تغییر در رویکردهای سایت‌های آموزشی برشمرد و خاطرنشان کرد: با همکاری دانشگاه فرهنگیان، شرح وظایف جدیدی برای گروه‌های آموزشی مشخص شده است.

وی رویکرد پژوهشی را سومین اقدام معاونت آموزشی برشمرد و افزود: توسعه و تجهیز پژوهش‌سراها، کشف انواع استعدادها و برگزاری جشنواره‌های مختلف با هدف پوشش استعدادهای مختلف از جمله فعالیت‌هایی در قالب رویکرد پژوهشی است.

معاون آموزش متوسطه ادامه داد: طرح «کاشف» با شرکت یک میلیون و 800 هزار دانش‌آموز و کمک دانشگاه کارآفرین در مدارس در حال اجراست و در مدارس فنی وحرفه‌ای و کاردانش، آموزش همراه با تولید در دستورکار بوده و جایگزینی تولیدات دانش‌آموزان به جای خرید هدایا، از جمله دستاوردهای رویکرد آموزشی همراه تولید است.

زرافشان با اشاره به طرح ایران مهارت، گفت: مهارت آموزی از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش است.

وی توسعه عدالت آموزشی را ضروری دانست و افزود: پوشش تحصیلی در دوره اول متوسطه 94 درصد و در دوره دوم متوسطه 82 درصد است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تجهیز کارگاه‌های مراکز فنی وحرفه‌ای و کاردانش و همچنین تجهیز آزمایشگاه‌های مدارس را از جمله چالش‌های معاونت آموزش متوسطه خواند و تصریح کرد: باید از ظرفیت برون سپاری بیش از پیش استفاده کنیم؛ لذا اقداماتی برای جذب منابع مالی خارج از آموزش و پرورش صورت گرفته است.
706

کد خبر: 899374

وب گردی

وب گردی