جزئیات آتش سوزی صبح امروز در ساختمان 3 طبقه اداری -تجاری  خیابان ظفر

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی در ساختمان 3 طبقه اداری -تجاری در خیابان ظفر خبر داد .

سید جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره جزئیات این حادثه گفت: صبح امروز یک ساختمان 3 طبقه اداری تجاری در خیابان ظفر ابتدای خیابان نسا دچار آتش سوزی شد.

وی ادامه داد: این حادثه در ساعت 10:14 صبح امروز به سامانه آتش نشانی شهرداری تهران اعلام شد و به دنبال آن ، 3 ایسگاه آتش نشانی به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: محل آتش سوزی یک ساختمان 3 طبقه شامل یک طبقه منفی یک با کاربری پارکینگ، طبقات بالاتر با کاربری اداری و طبقه همکف با کاربری تجاری بود که در آن 10-12 باب مغازه وجود داشت.

وی اضافه کرد: در طبقه منفی کی این ساختمان 6 دستگاه خودرو متوقف بود که 2 دستگاه از این خودروها شامل یک دستگاه پراید و یک دستگاه تیبا دچار آتش سوزی شده و به دنبال آن ، دود بسیار غلیظی از طبقه منفی یک به بیرون متصاعد می شد به گونه ای که از محله های اطراف نیز قابل رویت بود.

ملکی بیان کرد: دود حاصل از این آتش سوزی به طبقات بالاتر و ساختمان های مجاور که غالبا کاربری مسکونی داشتند نیز سرایت کرده بود.اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که افرادی در همین ساختمان و ساختمان های مجاور محبوس شده اند.

وی افزود: بلافاصله گروهی از آتش نشانان مامورین خارج کردن افراد محبوس شده را بر عهده گرفتند و با دستگاه های تنفسی ، به طبقات بالاتر ساختمان و ساختمان های اطراف مراجعه کردند.گروه های دیگر برای خاموش کردن آتش ، به طبقه منفی یک این ساختمان رفتند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: علیرغم اینکه دود بسیار شدیدی در طبقه منفی یک محبوس شده بود و عملا ورود آتش نشانان را با مشکل مواجه کرده بود، اما آتش نشانان با استفاده از تجهیزات لازم و تجهیزات تنفسی، خود را به کانون اصلی آتش سوزی رساندند.

وی ادامه داد: پیش از اینکه آتش به 4 دستگاه خودروی دیگر سرایت کند، بلافاصله خودروها از طبقه منفی یک خارج کردند در کنار این خودروها مقدار زیادی لوازم مانند فرش، پارچه، میز و صندلی و ... به صورت ناایمن و غیر اصولی روی یکدیگر چیده شده بود که کاملا شعله ور بود.

ملکی اضافه کرد: باید بررسی های لازم از سوی کارشناسان انجام شود تا بتوان نظر داد که در ابتدا این لوازم دچار آتش سوزی شده و به خودروها سرایت کرده یا بالعکس.آتش نشانانی که به طبقات بالاتر و ساختمان ها مجاور رفته بودند نیز 50 نفراز افرادی که در طبقات بالاتر و ساختمان های مجاور محبوس شده بودند را به سلامت و بدون آسیب دیدگی به فضای باز و محل امن انتقال دادند.

خوشبختانه این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشت، آتش به سرعت توسط آتش نشانان کنترل و از گسترش بیشتر و سرایت آن به اطراف جلوگیری شد.

آتش نشانان نیز پس از لکه گیری، مشغول تخلیه دود هستند و پس از آن محل حادثه به مالکان و عوامل انتظامی تحویل داده خواهد شد.

701

کد خبر: 899375

وب گردی

وب گردی