روابط با ایران به جایگاه اصلی خود بازگشت

محمود الزهار از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفتگوی تلویزیونی با شبکه القدس تاکید کرد: حماس هرگز نمی گذارد ملت فلسطین در تاریکی و گرسنگی بماند و گزینه هایی داریم که در شرایط کنونی آنها را مطرح نمی کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمود الزهار از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفتگوی تلویزیونی با شبکه القدس تاکید کرد: حماس هرگز نمی گذارد ملت فلسطین در تاریکی و گرسنگی بماند و گزینه هایی داریم که در شرایط کنونی آنها را مطرح نمی کنیم.

وی افزود: ما هرگز ملت خود را در شرایط ادامه همکاری امنیتی، وجود جاسوسان و خیانتکاران و استمرار اشغالگری تنها نمی گذاریم و راهکارهایی را ایجاد می کنیم که ملت فلسطین نیز برای خروج از این وضعیت با ما مشارکت داشته باشند.

وی افزود: بحران مالی حماس در شرایط کنونی به این دلیل است که ما بخشی از ملت فلسطین هستیم و از مشکلاتی که آنها دارند، رنج می کشیم. ما به توهین ها و دروغ بستن ها به حماس توجهی نداریم، چون این مسائل باعث افزایش محبوبیت ما می شود.

وی تاکید کرد: مصر به عنوان شاهد و میانجیگر آشتی ملی باید در شرایط کنونی طرفی را که باعث به شکست کشیده شدن آشتی شده را معرفی نماید.

الزهار با اشاره به عدم مشارکت حماس در نشست شورای مرکزی ساف تاکید کرد: آنها از حماس می خواستند که ناظر اقدامات یک جانبه آنها باشد، اما حماس با حضور در چنین نشست هایی تاریخ خود را آلوده نخواهد کرد.

رهبر ارشد حماس در ارتباط با عملیات نابلس بیان داشت: کرانه باختری دارای یک ذخیره مقاومتی بالاست که هیچ کسی نمی تواند آن را تعیین کند، اگر همکاری امنیتی متوقف شود، ما می توانیم در کرانه باختری موفقیت های متعددی را به دست آوریم.

وی افزود: کرانه باختری به فرمان گرفتن از غزه نیازی ندارد و اشغالگران اسرائیلی برای این که تجاوز جدید خود علیه غزه را توجیه کنند، دست به اتهام پراکنی می زنند. البته اشغالگران بارها با ما سابقه نبرد و جنگ دارند، من در اینجا به آنها می گویم که شما را در نبرد «وعده آخرت» شکست خواهیم داد و ریشه شما را از زمین بر خواهیم کند.

وی با اشاره به تلاش های گسترده کشورهای عربی برای ایجاد ارتباط نزدیک و قوی با رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: هدف پشت پرده اقدامات آنها حذف کلی مساله فلسطین است.

الزهار تاکید کرد: در شرایط کنونی داعش از لحاظ تشکیلاتی وجود خارجی ندارد اما آنها تلاش می کنند در راستای اهداف خود به این گروه تروریستی در منطقه سینا زندگی دوباره ببخشند تا هدف حذف مساله فلسطین محقق شود. به طور قطع پشت داعش دست های اسرائیلی وجود دارد اما مقاومت در این باره دست بسته نخواهد بود.


الزهار در ارتباط با انفجار صیدا نیز بیان داشت: حماس در لبنان و همه کشورهای دیگر هدف حمله دشمنان قرار دارد و همه باید در این زمینه با هوشیاری عمل کنند. انفجار اخیر صیدا نیز یک اقدام کاملا اسرائیلی بود.


وی در ارتباط با روابط با ایران و حزب الله ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش آن، تاکید کرد: این روابط به جایگاه اصلی خود بازگشته است.

کد خبر: 899379

وب گردی

وب گردی