مقاله عضو هیات علمی واحد شبستر در مجله علمی¬ پژوهشی چاپ شد

مقاله دکتر محمدحسین موثق عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در مجله ­ی «کیفیت و کنترل مخاطرات در مواد غذایی» که به زبان انگلیسی و جزو مجلات علمی پژوهشی وزارت بهداشت و نمایه شده ISC است، به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز مقاله دکتر محمدحسین موثق عضو هیأت علمی واحد شبستر با عنوان «آفلاتوکسین M1 در شیر مادران و شیر گاو در شهر کاشان» در مجله­ ی «کیفیت و کنترل مخاطرات در مواد غذایی» دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد که به زبان انگلیسی و جزو مجلات علمی پژوهشی وزارت بهداشت و نمایه شده ISC است، به چاپ رسید.

برای این پژوهش نمونه­ های شیر از شهر کاشان اخذ و به روش الایزا، میزان آفلاتوکسین M1 در نمونه­ ها تعیین شد. نتایج مطالعه نشان داد که تمام نمونه های اخذ شده حاوی آفلاتوکسین بودند.

در 83/20 درصد نمونه ها مقادیر سم آفلاتوکسین بیش از حد مجاز بود. این سم می­تواند در طولانی مدت منجر به ایجاد سرطان در دستگاه گوارش گردد.

دکتر محمد حسین موثق عضو هیات علمی تمام وقت و استادیار گروه دامپزشکی واحد شبستر است. پیش از این چندین کتاب و مقاله از وی به چاپ رسیده است.

این مقاله با همکاری دکتر محسن قربیانی دانش آموخته دکترای حرفه­ای دامپزشکی واحد شبستر و رزیدنت بیماری­های طیور دانشگاه اهواز چاپ شده است.

لینک دسترسی به مقاله:

http://jfqhc.ssu.ac.ir/article-1-375-en.html

کد خبر: 899396

وب گردی

وب گردی