همه کشورهای اسلامی بر واقعیت تغییرناپذیر قدس به عنوان پایتخت  فلسطین تاکید کنند

نخستین  چالشی که در شرایط کنونی در منطقه با آن مواجه هستیم، تصمیم اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است، که مساله نخست جهان اسلام را در معرض خطر قرار داده است.

«محمد بشیر الموسی» عضو پارلمان سودان و رئیس کمیسیون آشتی ملی در پارلمان این کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه بین الملل ایسکانیوز در ارتباط با چالش های پیش روی جهان اسلام در برهه کنونی با توجه به سفر اخیر «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی و تاکید دوباره وی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، بیان داشت: نخستین مساله و چالشی که در شرایط کنونی در منطقه با آن مواجه هستیم، تصمیم اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است که مساله نخست جهان اسلام را در معرض خطر قرار داده است.

وی افزود: در این مساله همه کشورهای اسلامی از قاره آسیا تا آفریقا باید موضعی واحد اتخاذ کنند و بر واقعیت تغییرناپذیر قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین تاکید نمایند.
الموسی افزود: دومین چالش پیش روی ما در این شرایط، مساله مسلمانان روهینگیا در میانمار است. در این پرونده باید همه کشورهای مسلمان وارد عمل شده و راه حل سریعی برای بحران مسلمانان مظلوم در این کشور بیاندیشند. همچنین باید بر لزوم پاسخگویی دولت میانمار در اینباره تاکید شود.
محمد بشیر الموسی که در سیزدهمین کنفرانس بین المللی مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به نمایندگی از سودان شرکت کرده بود، در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره نتایج این نشست بر افزایش همگرایی جهان اسلام اظهار داشت: در واقع در این نشست نمایندگان پارلمان های کشورهای مختلف جهان اسلام حضور داشتند و در پایان تصمیماتی اتخاذ شد تا از سوی دولت‌های جهان اسلام مورد اجرا قرار گیرد. به طور حتم تا در نهایت شاهد تحقق اهداف این نشست خواهیم بود.
وی افزود: یکی از مهم ترین برآیندهای نشست کنفرانس بین المللی مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی این بود که در برابر چالش‌های روبروی جهان اسلام موضعی واحد اتخاذ شد.
نماینده پارلمان سودان در پایان تاکید کرد: در اینجا لازم است از جمهوری اسلامی ایران به خاطر برگزاری باشکوه این کنفرانس که با حضور گسترده نمایندگانی از کشورهای مختلف جهان اسلام برگزار شد، تشکر و قدردانی کنم.

کد خبر: 899471

وب گردی

وب گردی