اردوهای آموزشی و تشکیلاتی اتحادیه‌های دانشجویی کجا برگزار می‌شود؟

دوره‌های کادرسازی در هر مجموعه یا ارگانی به اشکال مختلف برگزار می‌شود. این دوره‌ها گاهی می‌تواند یک‌روزه باشد و گاهی طی بازه‌های زمانی بلندمدت؛ تشکل‌های دانشجویی نیز از این قضیه مستثنا نیستند، کادرسازی و آموزش مباحث عقیدتی، سیاسی و فرهنگی به دانشجویان علاقه‌مند از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که طی دو بازه زمانی در هر سال برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، پنج اتحادیه بزرگ دانشجویی کشور در تعطیلات چندروزه میان نیمسال اول و دوم سال تحصیلی اقدام به برگزاری اردوهای آموزشی و تشکیلاتی خود که در اساسنامه آنها نیز آمده، می‌کنند. این دوره‌های آموزشی حدود یک هفته خواهد بود و دفاتر ذیل اتحادیه‌های دانشجویی اعضای منتخب خود را با توجه به سهمیه‌ای که در نظر گرفته شده است، به این اردو اعزام می‌کنند.

دفتر تحکیم وحدت

اسماعیل کوهی‌مقدم، دبیر دفتر این در گفت‌وگویی با «فرهیختگان» درباره جزئیات نشست میان‌دوره‌ای این تشکل دانشجویی گفت: «این دوره به صورت یک اردوی آموزشی و تشکیلاتی است که طی بازه 10 تا 13 بهمن با حضور همه دفاتر برگزار می‌شود.»

او ادامه داد: «این نشست با حضور 250 نفر از اعضای اصلی دفاتر اتحادیه سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار می‌شود.»

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

محمدرضا گلرو، دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز با اشاره به برگزاری شانزدهمین اردوی آموزشی جهاد اکبر در مشهد مقدس گفت: «این اردو با حضور 500 تن از اعضای این اتحادیه از ششم تا سیزدهم بهمن‌ماه با شعار «احیای خط امام، پیرو ولایت، پرچمدار عدالت» برگزار خواهد شد.» او درباره برنامه‌های این دوره نیز گفت: «این اردو در سه بخش برگزار خواهد شد؛ 1- کلاس‌های عقیدتی (صبح تا ظهر): این کلاس‌ها با طرح درسی که هفته‌ها روی آن فکر شده و با مشورت افراد مختلف متناسب با نیاز بچه‌های اتحادیه آماده شده است، توسط اساتید موسسه امام خمینی (ره) تدریس خواهد شد. 2- کلاس‌های مهارتی (بعدازظهرها): شامل کلاس‌های جریان‌شناسی سیاسی، جریان‌شناسی جنبش دانشجویی، ضرورت کار تشکیلاتی و... 3- برنامه‌های همایشی: شامل برنامه‌های کمیته آزاداندیشی، یادواره شهدای بصیرت، کنفرانس دانشجویی حمایت از انتفاضه فلسطین و ویژه‌برنامه زنان (زن در غرب و... ).»

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

مسئول واحد روابط‌عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز با اعلام جزئیات این دوره آموزشی گفت: «این دوره اردوی آموزشی- تربیتی با شعار «معرفت اسلامی، جامعه اسلامی» از 11 تا 16 بهمن در شهر قم برگزار می‌شود.» او ادامه داد: «در این اردو 500 نفر در قالب 70 دفتر عضو جامعه اسلامی دانشجویی حضور دارند.» گفته می‌شود اساتیدی همچون دکتر خسروپناه و دکتر موسویان از سخنرانان این گردهمایی هستند.

جنبش عدالتخواه دانشجویی

این تشکل دانشجویی نیز سی‌وپنجمین گردهمایی خود را از 16 تا 21 بهمن ماه در تهران برگزار می‌کند. برگزاری کارگاه‌های مدل کار دانشجویی موفق، شفافیت، تحلیل مسائل سیاسی روز (جبهه‌بندی‌های مختلف و نسبت آن با گفتمان عدالتخواهی)، نقش‌آفرینی جنبش عدالتخواه دانشجویی، مسائل کشاورزی و عدالت قضایی، بانوی تراز انقلاب اسلامی، بررسی تاریخچه عدالتخواهی، سیره خط امام(ره)، مسائل جهان اسلام، فرهنگ و هنر از مهم‌ترین موضوعات این دوره خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود در این اردو 200 نفر حضور داشته باشند.

بسیج دانشجویی

گفتنی است اردو‌های آموزشی بسیج دانشجویی امسال به صورت استانی برگزار خواهد شد.

حضور پررنگ تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی

اما یکی از نکات قابل‌توجه در این اردوهای دانشجویی حضور تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های آزاد ذیل دفاتر این اتحادیه‌های دانشجویی است. به‌طور مثال، 6 دفتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان، مستقل از واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی است. واحدهای آزاد اهواز، ایذه، شهرکرد، دماوند، اردبیل و نجف‌آباد از مهم‌ترین دفاتر این اتحادیه دانشجویی هستند. یا چهار تشکل دانشجویی، واحدهای خمینی‌شهر، قم، سبزوار و همدان نیز از دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هستند که در این دوره شرکت خواهند کرد.

منبع: فرهیختگان

کد خبر: 899508

وب گردی

وب گردی