چگونه اعتراض به نمره پایان ترم را بدون دردسر دنبال کنیم

مرجع ارزیابی دانشجو در هر درس، مدرس آن درس است، بنابراین ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجو در هر درس براساس حضور و فعالیت در کلاس، انجام تکالیف آموزشی- پژوهشی و نتایج امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم انجام می‌شود؛ بر این اساس معیار ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجو نمره درس و به‌صورت عددی از صفر تا 20 است.

اول بهمن تقریبا بیشتر امتحانات به پایان رسیده و دانشجویان در ایام تعطیلی میان‌ترم به سر می‌برند. از طرفی هم منتظر اعلام نمرات خود از طریق سیستم‌های اینترنتی هستند که مدرس هر درس موظف است گزارش نمره ارزیابی نهایی درس دانشجویان را ظرف مدت 10 روز از تاریخ برگزاری امتحان پایان نیمسال آن درس به اداره آموزش دانشکده اعلام کند، اما تقریبا این مدت بیشتر از زمان تعیین‌شده طول می‌کشد.

علی مظلومی‌فر، معاون آموزشی و عضو هیات‌علمی گروه آموزشی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری درخصوص اینکه اساتید چه زمانی نمره را به اداره آموزش اعلام می‌کنند، به «فرهیختگان» می‌گوید: «برای مقطع کاردانی و کارشناسی پنج روز، مقطع کارشناسی‌ارشد 10 روز و در مقطع دکتری یک ماه فرصت دارند که نمرات دانشجویان را اعلام کنند. البته گاهی بعضی اساتید به دلیل مشغله ممکن است بخواهند کمی دیرتر این روند انجام شود، ولی همکاران بنده در اداره آموزش خود را مکلف می‌دانند براساس بخشنامه پیگیری کنند که در زمان معین نمرات دانشجویان در سامانه بارگذاری شود.»

مظلومی‌فر ادامه داد: «دانشجویانی که به نمره خود اعتراض داشته باشند و تقاضای تجدیدنظر بدهند، می‌توانند ظرف مدت یک هفته از تاریخ اعلام نمره، تقاضای تجدیدنظر را در سامانه اعلام کنند و مدرس نیز موظف است ظرف مدت یک هفته از تاریخ دریافت تقاضای تجدیدنظر دانشجویان، به اعتراضات آنها رسیدگی و اشتباهات احتمالی را برطرف کرده و نمره قطعی را به اداره آموزش دانشکده اعلام کند. بر این اساس، نمره درس پس از قطعی شدن، غیرقابل تغییر است.»

منبع: فرهیختگان

کد خبر: 899510

وب گردی

وب گردی