نمایشگاه کتاب گامی درجهت توسعه فرهنگی است

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های  فرهنگی ایران با اشاره به شهرت هرمزگان به عنوان قطب اقتصادی، گفت: توسعه اقتصادی بدون بسترسازی فرهنگی اتفاق نمی افتد و برپایی نمایشگاه کتاب گامی درجهت توسعه فرهنگی است.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، امیر مسعود شهرام نیا در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان هرمزگان که شامگاه روز گذشته (1 بهمن) در محل دائمی نمایشگاه های استان برگزارشد، ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، دسترسی آسان به کتاب و کاهش هزینه های خرید کتاب را از اهداف برپایی این نمایشگاه برشمرد.

وی با اشاره به موقعیت ممتاز هرمزگان در بخش اقتصاد و تجارت، عنوان کرد: هرمزگان به خوبی در مسیر توسعه اقتصادی قرار گرفته است و از این رو شایستگی توجه ویژه تری در حوزه فرهنگ به ویژه کتابخوانی را دارد.

شهرام نیا با اشاره به بازدید میدانی از کتابفروشی های سطح شهر بندرعباس، افزود: پس از این بازدید به این واقعیت پی بردم که وضعیت توزیع کتاب در پایتخت اقتصاد کشور هنوز همپای درک، فهم، نیاز و اهمیت فرهنگی آن نیست.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، از کمک به شبکه توزیع کتاب به عنوان یکی از رسالت های مهم نمایشگاه کتاب نام برد و بیان کرد: نمایشگاه برای کمک به شبکه توزیع کتاب ایجاد شده و قصد رقابت با کتابفروشی ها ندارد و مکمل آنهاست.

وی ادامه داد: دوست داران فرهنگ کتابخوانی که بن خرید کتاب دریافت کرده اند تا 10 روز پس از اتمام کار نمایشگاه می توانند با مراجعه به کتابفروشی های سطح شهر بندرعباس، نسبت به خرید کتاب اقدام کنند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاسیس و توسعه کتابفروشی ها اشاره کرد و یادآور شد: در 9 ماهه سال جاری 18 میلیارد تومان برای توسعه و تاسیس کتابفروشی ها اختصاص یافته که تا پایان سال حجم بیشتری به این امر اختصاص می یاید.

وی از نمایشگاه کتاب هرمزگان به عنوان یکی از نمایشگاه های موفق در سطح کشور یاد کرد و گفت: در نمایشگاه امسال حدود 572 ناشر 90 هزار عنوان کتاب در بخش داخلی و 12 هزار و 500 عنوان کتاب خارجی عرضه شده است.

شهرام نیا همچنین به تخفیف 30 درصدی نمایشگاه پانزدهم هرمزگان اشاره و بیان کرد: علاقه مندان برای دریافت بن خرید کتاب به شعبه بانک شهر مستقر در نمایشگاه مراجعه کنند.

وی حضور ناشران خوب کشور و رشد قابل قبول غنای نمایشگاه را از ویژگی های بارز پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان ذکر کرد و افزود: برنامه های جنبی ویژه ای نظیر شب شعر با حضور شعرای برجسته، رونمایی از کتاب، جشن امضای کتاب، کودک و نوجوان و ... نیز در نمایشگاه امسال در نظر گرفته شده است.

پانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان 1 الی 7 بهمن در محل دائمی نمایشگاه ها واقع در سه راه جهانبار بندرعباس دایر است.

502

کد خبر: 899531

وب گردی

وب گردی