مانور حمله احتمالی کره شمالی در ژاپن برگزار شد

نخستین مانور تخلیه در صورت حمله موشکی کره شمالی در ژاپن امروز (دوشنبه) برگزار شد و مردم به صورت داوطلبانه این مانور حمله موشکی کره شمالی را در ایستگاه‌های مترو و خطوط آهن برگزار کرده و به پناهگاه‌ها رفتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، مانور تخلیه در صورت حمله موشکی کره شمالی، در حالی برگزار شد که گروه‌های کوچکی از معترضان با پلیس درگیر شدند چون مخالف هرگونه اقدامی بودند که باعث ترس و هراس در میان مردم شود.

درحالی این امیدواری وجود دارد که با حضور کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی، تنش در منطقه کاهش یابد، ژاپن به دنبال افزایش اقداماتی برای آماده کردن شهروندانش برای وقوع جنگی احتمالی است.

توکیو بر این باور است که تهدید موشک بالستیک و اتمی کره شمالی همچنان رو به افزایش است.

یکی از مقام‌های دولت ژاپن پس از این مانور به افراد شرکت کننده گفت: شلیک موشک از سوی کره شمالی کمتر از 10 دقیقه به ما می‌رسد و نخستین هشدار سه دقیقه پس از شلیک به گوش می‌رسد و ما تنها پنج دقیقه زمان داریم تا پناهگاه پیدا کنیم.

شهرها و روستاهای کوچک ژاپن نیز در این مانور شرکت داشتند.

کره شمالی در سپتامبر 2017 بزرگترین بمب اتمی خود را آزمایش کرد و ده‌ها موشک بالستیک را نیز آزمایش کرده است. جدیدترین آن به نوامبر 2017 باز می‌گردد که در آن موشک بالستیک شلیک شده از سوی کره شمالی به ارتفاع 4475 کیلومتری رسید و پس از طی مسافت 950 کیلومتری و عبور از فراز ژاپن به داخل آب‌های این کشور افتاد.

کد خبر: 899536

وب گردی

وب گردی