برگزاری اولین همایش یادگاران گردان امام سجاد (ع) در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

همایش یادگاران گردان امام سجاد(ع)، یادمان عملیات کربلای 5 با حضور بیش از 300 نفر از دلاورمردان دوران دفاع در تالار امام خمینی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد شهرکرد، دکتر مظاهر نیکخواه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در جمع یادگاران هشت سال دفاع مقدس در وصف رزمندگان اسلام گفت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند من دست یکایک شما رزمندگان اسلام را می بوسم و بر این بوسه افتخار می کنم و همچنین خطاب به مسئولان امر سفارش کردند اگر از آن ها غافل شوید به آتش دوزخ الهی خواهید سوخت.

دکتر نیکخواه افزود: رزمندگان اسلام اولیاء الله هستند که میزبانی این بزرگواران تاج افتخاری بر سر مجموعه دانشگاه ازاد اسلامی شهرکرد است.

وی در پایان قطعه ای از سروده های خود را در وصف پدرش مرحوم حاج خسرو نیکخواه از یادگاران گردان امام سجاد (ع) و یادمان عملیات کربلای 5 برای حاضرین و دیگر همرزمانش قرائت کرد.

در این مراسم فرمانده گردان امام سجاد (ع) نیز گفت: هدف از این گردهمایی، آشنایی نسل سومی ها با فرهنگ ایثار و شهادت، تجدید دیدار و خاطرات رزمندگان گردان امام سجاد (ع) پس از 31 سال در جبهه های حق علیه باطل است.

حاج محمد کیانی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند شبهای عملیات کربلای 5 شب های قدر انقلاب اسلامی است و هرکسی آن را فراموش کند، نامش از اردوگاه انقلاب اسلامی قلم خواهد خورد.

وی اظهار داشت: در عملیات کربلای پنج 288 نفر از رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری به فیض شهادت رسیدند.

کیانی تصریح کرد: سال 1365 سال سرنوشت جنگ اعلام شده بود و مسئولین سیاسی کشور از نبود امکانات جنگی به امام راحل گزارش دادند که ایشان فرمودند جنگ را خوب تمام کنید من حکم جهاد میدهم.

فرمانده گردان امام سجاد (ع) گفت: انتقال شهدای لشگر همدان، بالابردن روحیه رزمی در بین رزمندگان کربلای 5، ایستادگی و مقاومت وصف ناشدنی، برگشتن و فرار مجروحین از بیمارستان و دو بار به خط زدن گردان، گوشه ای از دستاوردها و افتخارات اعضای گردان امام سجاد (ع) در عملیات کربلای 5 بود.

رئیس موسسه پیام آوران ایثار استان چهارمحال و بختیاری هم در حاشیه این همایش گفت: پس از دوسال تحقیق و پژوهش میدانی ،۳۰۰ نفر از حماسه سازان گردان امام سجاد (ع) که در عملیات کربلای پنج نقش آفرینی کرده بودند، شناسایی و در این گردهمایی دعوت شدند که این گردهمایی در نوع خود کم نظیر است.

سید رحیم موسوی هدف از برگزاری این آیین را بازخوانی گردان و تکمیل تاریخچه پر افتخار گردان امام سجاد (ع) عنوان کرد و بیان داشت: بزودی کتاب و آلبوم کربلای پنج چاپ و منتشر خواهد شد.

وی افزود: موسسه پیام آوران ایثار استان یک تشکل مردم نهاد و غیردولتی است که در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس فعالیت دارد.

در پایان این نشست سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مسئولین برگزار کننده این گردهمایی، برگزاری چنین برنامه هایی را در جهت پاسداشت مقام شهدای هشت سال دفاع مقدس و یاد و خاطرات رزمندگان اسلام ضروری و مطلوب دانست.

دکتر مظاهر نیکخواه رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و واحد شهرکرد هم عضو گردان امام سجاد (ع) بود که در عملیات کربلای 5 دوشادوش پدرش مرحوم حاج خسرو نیکخواه فرمانده گردان جواد الائمه (ع) و دیگر همرزمان نقش آفرینی کردند.

پخش کلیپ عکس های دوران دفاع مقدس و خاطره گویی تعدادی از یادگاران گردان امام سجاد (ع) و اقامت نماز مغرب و عشاء از دیگر برنامه های این همایش بود.

کد خبر: 899538

وب گردی

وب گردی