اگر اصلاح طلبان سندی علیه قالیباف داشتند رو می کردند

عضو سابق شورای شهر تهران با انشاء خواندن گزارش شهردار تهران گفت: به عنوان یک اصل پذیرفته شده در تمام دنیا گزارشی که توسط مسئولی ارائه می شود باید مستند و با اسناد و مدارک متقن عنوان شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، رضا تقی پور در این مورد گفت: طبعا نمی توان هر گزارش انشاء گونه ای را پذیرفت. خوشبختانه پیشرفت شهر تهران در ۱۲ سال گذشته به قدری مشهود است که اظهر من الشمس است. هرچند آقای شهردار و همراهانش قصد سیاه نمایی داشته باشند اما تهران امروز در زمره پایتخت هایی به شمار می رود که به لحاظ استاندارد چندین جایزه بین المللی را دریافت کرده است.

وی در ادامه افزود: ممکن است برخی به آلودگی هوای تهران خرده وارد کنند در پاسخ باید گفت بارها و بارها به موضوع آلودگی هوا اشاره شده که حل معضل آلودگی هوای تهران تنها بر عهده و در توان مدیریت شهری نیست بلکه این مساله نیازمند همراهی و دخالت نهادهای مختلف و مشارکت مردمی است اما آنچه در حیطه وظیفه مدیریت شهری در ۱۲ سال گذشته بوده بیانگر افزایش شاخص ها و رشد و توسعه شهر تهران است.

تقی پور درپاسخ به شبهات مالی مطرح شده از سوی شهردار تهران تصریح کرد: آنچه که آقای نجفی به عنوان شبهات مالی مدیریت دکتر قالیباف عنوان کرده اند پاسخ روشن و ساده ای دارد چرا که مبحث مسائل مالی موضوعی نیست که هر کسی درباره آن اظهار نظر کند بنابراین موضوعی تخصصی و در حیطه کاری حسابرسان خبره است. دوستان اصلاح طلب حاضر در شورای چهارم به خوبی به این موضوع واقف هستند که تقریبا همه حسابرسی ها در شورای چهارم انجام شده وحسابهای شهرداری هر ساله توسط حسابرسان متخصص مورد بررسی قرار می گرفت که در نهایت صحت آمارهای ارائه شده تایید شده است. تایید صحت حساب های ارائه شده به این معنی است که نمی توانیم کلی گویی ها و ارقام انتخابی آقای نجفی را تایید کنیم یا بپذیریم چرا که ارائه چنین آماری طبیعتا از شان یک کار حرفه ای به دور است.

عضو سابق شورای شهر تهران با اظهار اینکه چرا آقای نجفی گزارش عملکرد چهار ماهه خود را قرائت نمی کند، عنوان کرد: اگر گزارش ۵۰۰ صفحه ای آقای نجفی برای پوشش گذاری بر عملکرد چند ماهه حضور خود در شهرداری است بهتر است به این موضوع واقف باشند که مردم منتظر ارائه گزارش عملکرد ایشان هستند که در چهار ماه گذشته مدیریت ایشان منجر به ارتقاء چه شاخصه هایی شده است؟ اینکه آقای نجفی به جای گزارش عملکرد خود سیاه نمایی از مدیریت شهری سابق را موضوع بحث خود می کنند به نوعی استراتژی فرار به جلوست اما این سوال مطرح می شود که ایشان تا چه مدت زمانی قادر به سرگرم کردن اذهان عمومی و فرار از پرداختن به مسئولیت خود خواهند بود؟ مسلما مطالبات مردم را نمی توان بدون پاسخ گذاشت.

تقی پور با انتقاد از به چالش کشیدن خدمت جهادی توسط اصلاح طلبان افزود: آنچه آقای نجفی در صحن شورا عنوان کردند نه انتقاد از مدیریت شهری بلکه از بین بردن و به چالش کشیدن سرمایه های اجتماعی کشور است که حاصل خون شهدا و ارزشهایی است که بسیار گران به دست آمده است. خدمتگزاری مسئولین اصلی است که انقلاب اسلامی آن را بر هر مدیر و مسئولی واجب می داند اما زمانی که برخی خدمتگزاری را به وادی سیاسی کاری می کشانند به نفع دشمن و بر خلاف خون شهدا حرکت می کنند. بهتر است کسانی که ادعای خدمت دارند به جای انتقاد از مدیران قبلی خودی نشان داده و خدمات خود را ارائه دهند. به نظر می رسد امروز سیاه نمایی و به چالش کشیدن خدمات مدیران سابق به استراتژی برخی از سیاسیون تبدیل شده شاید راه فراری برای پاسخگویی به مطالبات مردم باشد. بی شک اصلی ترین مطالبه مردم از مسئولین صدق گزارش و صدق گفتار است. مردم از مدیران جامعه انتظار دارند که علاوه بر انجام وظیفه و خدمتگزاری با آنها صادق باشند و منافع مردم و کشور را فدای سیاسی بازیهای خود نکنند.

وی در پایان با انتقاد از ادعاهای اصلاح طلبان شورای چهارم نسبت به عدم توان در استیضاح شهردار تهران گفت: دوستان اصلاح طلب شورای چهارم که مدعی هستند نفرات کم آنها منجر به عدم استیضاح دکتر قالیباف شده به نظر می آید که حتی اصول اولیه دموکراسی را نقض می کنند چرا که آنها خوب به این موضوع آگاه هستند که استیضاح نیاز به استدلال قوی و رای دو سوم اعضا دارد از این رو باید گفت این رای به طور کامل نه در اختیار طیف اصولگرا بوده نه در اختیار اصلاح طلبان. نکته دوم اگر حتی بر فرض مثال حق با شما بود و اصولگرایان مانع حق خواهی شما بودند شما که از رسانه های متعددی برخوردار هستید چرا موارد مطرح شده را از طریق رسانه هایتان به نهادی ذی ربط و اطلاع مردم نرساندید؟ مسلما اگراین دوستان سند و مدرکی علیه شهرداری تهران داشتند نه یک بار بلکه هزار بار آن را برملا می کردند.
706

کد خبر: 899598

وب گردی

وب گردی