شب احمد نوری زاده برگزار می شود

شب احمد نوری زاده به منظور بزرگداشت از نیم قرن فعالیتهای ادبی وی، امروز دوشنبه 2 بهمن ماه در موسسه هور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، دکتر احمد نوری زاده شاعر، مترجم و پژوهشگر ایرانی است که بیشتر سالهای زندگیش در خدمت زبان و ادبیات ارمنی گذشته است.

وی بسیار زود زبان ارمنی را آموخت و از سال 1348 کار ترجمه و معرفی آثار شاعران ارمنی را آغاز کرد. از کتابهای او می توان به ترجمه رمان " پتر اول" اثر الکسی تولستوی ، " صد سال شعر ارمنی" که کاملترین انتولوژی شعر ارمنی شناخته شده است.

رمان " امالیا " ، " ناردوس " که ترجمه ایی از اشعار هوهانس تومانیان که با عنوان فارسی " ای وطن، ای وطن" به فارسی منتشر شد. و دهها کتاب و مقاله دیگر...اشاره کرد.

استاد احمد نوری زاده به پاس چهل سال تلاش بی وقفه در شناساندن ادبیات و فرهنگ ارمنی جوایز مهمی را از آن خود کرد، از جمله این جوایز می توان به عالی ترین نشان فرهنگی جمهوری ارمنستان اشاره کرد.

در شب استاد احمد نوری زاده دکتر ماندانا پرنیان، دکتر اندارانیک سیمونی، ادوارد هارو طونیان و علی دهباشی سخنرانی خواهند کرد. همچنین فیلم مستندی از زندگی استاد نوری زاده به نمایش در می آید.

علاقمندان برای حضور در این مراسم می توانند امروز دوشنبه دوم بهمن ماه ساعت 19 به سالن اجتماعات موسسه ترجمه و تحقیق هور واقع در خیابان مطهری، خیابان فجر، روبروی بیمارستان جم، کوچه نظری، پلاک 4 مراجعه کنند.

502

کد خبر: 899600

وب گردی

وب گردی