رژیم صهیونیستی پیش شرط های بسیار برای صلح با آل سعود قرار داده است

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حضور جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آسمان یمن نشانه سست عنصری رهبران عرب در مقابل رژیم صهیونیستی است

به گزارش ایسکانیوز ، سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش آزادی مسجد الاقصی در سپهر پیروزی محور مقاومت اظهار کرد: تاسیس رژیم اشغالگر قدس در منطقه غرب آسیا آبه دو دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامی تقسیم می شود.

وی افزود: هرچه تجاوز و گسترش این رژیم را به همراه داشته برای قبل از انقلاب اسلامی ایران است اما پیروزی انقلاب موجب توفق آنها شده است.

سردار قاآنی با اشاره به جنگ های اعراب با رژیم صهیونیستی و شکست آن ها که نتیجه نداشت گفت: بعد از این جنگ های کلاسیک آمریکا و رژیم صهیونیستی با کار بر روی فکر رهبران عرب بحث مذاکره برای حل مسئله فلسطین را طرح کردند و رهبران عرب برخلاف خواست ملت منطقه وارد مذاکره شدند و نتیجه ای حاصل نشد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: امروز که سستی برخی رهبران جهان عرب را مشاهده می کنیم سخن از مذاکره با رژیم صهیونیستی بسیار شنیده می‌شود. البته رژیم صهیونیستی پیش شرط های بسیار برای صلح با آل سعود قرار داده است.

وی تصریح کرد: حضور جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آسمان یمن نشانه سست عنصری رهبران عرب در مقابل رژیم صهیونیستی است ما این مطالب را به خوبی می دانیم اما در راستای وحدت جهان اسلام سکوت کرده ایم.

سردار قاآنی تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی هر روز وحدت حق طالبان برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بیشتر می شود .

وی تصریح کرد: حضور جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آسمان یمن نشانه ذلت و سست عنصری رهبران عرب در مقابل رژیم صهیونیستی است. البته ما این مطالب را به خوبی می دانیم ولی در راستای وحدت جهان اسلام سکوت کرده ایم.

سردار قاآنی تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی هر روز وحدت حق طالبان برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بیشتر می شود .

وی ادامه داد: اگر روسای جمهور آمریکا تعهد دفاع از اسرائیل را نداده باشند اسم‌شان را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمی‌نویسند و آمریکایی‌ها همیشه تمام امکانات اطلاعاتی، سیاسی و اقتصادی خود را در اختیار اسرائیل گذاشته‌اند و اسرائیلی‌ها سالیان متمادی است که آمادگی حضور در میدان درگیری را برای نیروهای خود حل کرده‌اند.

قاآنی در ادامه وضعیت اسرائیل در قبل و بعد از پیروزی انقلاب مقایسه و خاطرنشان کرد: روزی که در سال ۶۱ ما در حال آزادی خرمشهر بودیم اسرائیلی‌ها علاوه بر اشغالگری‌های قبلی خود، کشور لبنان را هم اشغال کردند و چندین هزار نفر را کشتند و هر کس را هم که خواستند با خود بردند اما بعد از آن، دیگر اشغالگری گسترده‌ای نداشتند زیرا مردان مردی پیدا شدند که مبتنی بر تفکر انقلاب اسلامی و جنگ عزتمندانه در میدان آمدند و ما شاهد بودیم که در نتیجه این حضور در سال ۲۰۰۰ یک تعداد معدودی از نیروهایی که از نظر همت و مبانی اعتقادی براساس تفکر انقلاب اسلامی توسعه یافته بودند اسرائیل را در حالتی خفت‌بار از جنوب لبنان بیرون کردند و آنها دروغ می‌گویند که از جنوب لبنان عقب‌نشینی نکردند؛ زمانی که نیروهای حزب‌الله به قرارگاه‌های اسرائیلی‌ها در جنوب لبنان رسیدند بسیاری از تجهیزات آنها بر جای مانده بود که نشان دهنده فرار آنها از این منطقه بود.

وی گفت: آنها پس از شش سال و در سال ۲۰۰۶ با برگزاری رزمایش‌های طولانی و شبانه‌روزی، خود را برای بار دیگر آماده حمله به لبنان کردند و جنگ ۳۳ روزه را آغاز کردند. آنها در سرزمین‌های اشغالی اردوگاه‌های چند هزار نفری ایجاد کردند و گفتند در این جنگ کار حزب‌الله را تمام می‌کنیم.

سردار قاآنی افزود: آنها در ابتدا با ایده نابودی حزب‌الله وارد این جنگ شدند اما پس از گذشت تنها ۳۳ روز کار به جایی رسید که وزیر خارجه وقت آمریکا در قرارگاه عملیاتی اسرائیلی‌ها حاضر شد و روی آنها فشار می‌آورد که موضوع نابودی حزب‌الله را رها کنید و فقط به نهر لیتانی برسید اما آنها این کار را هم نتوانستند بکنند.

وی با اشاره به اهداف اسرائیل از آغاز جنگ ۲۲ روزه غزه عنوان کرد: آنها پس از شکست در جنگ با حزب‌الله در حالی یک جنگ ۲۲ روزه علیه غزه را آغاز کردند که از مدت‌ها قبل این منطقه را محاصره کرده بودند. اما حتی نتوانستند در این منطقه کوچک هم کاری از پیش ببرند.

قاآنی گفت: در نتیجه این مقاومت‌ها، امروز شرایط به گونه‌ای است که فرمانده مقتدر حزب‌الله در اتاق کارش می‌نشیند و به مسئولین سرزمین‌های اشغالگر می‌گوید فلان کارخانه را در سرزمین‌های اشغالی را جمع کنید وگرنه آن را می‌زنیم و در نتیجه این پیام سیدحسن نصرالله مردم سرزمین‌های اشغالی آنقدر به مسئولان خود فشار می‌آورند که آن کارخانه جمع می‌شود.

کد خبر: 899634

وب گردی

وب گردی