عصفوری:امتیاز مسابقات قهرمانی آسیا برای بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا تاثیرگذار است

رئیس انجمن دوچرخه‌سواری جانبازان و معلولین گفت: مسابقات قهرمانی آسیا هر ساله برگزار می‌شود و در زمره رقابت‌هایی است که امتیاز آنها در رویدادهای پیش رو به ویژه بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا تاثیرگذار است.

به گزارش ایسکانیوز ، فرهاد عصفوری، رئیس انجمن دوچرخه‌سواری جانبازان و معلولین درباره اعزام تیم ملی به رقابت‌های قهرمانی آسیا و تمرینات ملی‌پوشان گفت: دومین مرحله از تمرینات تیم ملی به صورت رسمی از امروز و به میزبانی اهواز آغاز شد. بهرام سلیمانی از فارس، علیرضا قاسمی از تهران و مهدی محمدی از زنجان، ملی‌پوشان دعوت شده به اردو، تمرینات خود را زیر نظر علیرضا مکوندی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: این تمرینات تا ۲۱ بهمن ماه ادامه دارد و نمایندگان کشورمان ۲۲ بهمن ماه عازم مالزی می‌شوند. پس از ورود، پذیرش و کلاس بندی، رقابت‌ها از ۲۷ بهمن تا یکم اسفند ماه به میزبانی کوالالامپور برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن دوچرخه‌سواری تصریح کرد: مسابقات قهرمانی آسیا هر ساله برگزار می‌شود و در زمره رقابت‌هایی است که امتیاز آنها در رویدادهای پیش رو به ویژه بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا تاثیرگذار است. این امتیازات توسط اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری مشخص شده و هر رویداد اعم از بین‌المللی، کاپ جهانی و … دارای امتیاز خاصی است.

عصفوری افزود: البته از سال گذشته مسابقات قهرمانی کشور را هم در تقویم جهانی گنجاندیم و اگرچه امتیاز چندان زیادی ندارد، اما همان هم در مجموع می‌تواند برای حضور نمایندگان کشورمان در رویدادهایی نظیر بازی‌های پاراآسیایی تاثیرگذار باشد. مسابقات قهرمانی آسیا در دو بخش جاده و پیست برگزار می‌شود که بخش جاده به میزبانی میانمار و بخش پیست به میزبانی مالزی خواهد بود که ایران هم فقط در بخش پیست شرکت می‌کند.

رئیس انجمن دوچرخه‌سواری گفت: در بخش پیست سه رشته برگزار می‌شود؛ یک کیلومتر انفرادی، تعقیبی انفرادی و تیم اسپرینت که هر سه نماینده ما در این رشته‌ها شرکت می‌کنند. روند انتخاب ملی‌پوشان بر اساس نتایج بدست آمده در مسابقات قهرمانی کشور اخیر که مهرماه امسال به میزبانی زنجان برگزار شد و نیز بر اساس قوانین مسابقات درخصوص مجموع کلاسهای مجاز در بخش تیمی، انجام شده. بعنوان مثل در بخش تیمی، عدد کلاسهای پزشکی شرکت کنندگان نباید بیشتر از ۱۰ باشد و به همین خاطر باید سه ورزشکاری انتخاب شوند که مجموع عدد کلاسهای پزشکی آنها بیشتر از میزان تعیین شده نباشد.

602

کد خبر: 899680

وب گردی

وب گردی