اعتراض روسای دانشگاه ها به لایحه بودجه  به نوعی مخالفت کردن با دولت است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه مصوب 97 دانشگاه ها نسبت به سال گذشته مشکل خاصی که ایجاد شده باشد را نمی پذیرم، چون وقتی از طرف دولت آمده است دانشگاهها باید بپذیرند.

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو باخبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز ،درباره بودجه اختصاصی دانشگاه ها در سال 97 و مشکلات پیش رو گفت: در ارتباط با اعتراض روسای دانشگاه ها نسبت به بودجه باید گفت لایحه بودجه ای که از طرف دولت می آید اصولا نباید به این شکل باشد و رئیس دانشگاه به نوعی زیر نظر دولت است، جدا از دولت نیست که نامه اعتراضی بنویسد و اعتراض کند.

وی افزود: زمانی که لایحه بودجه از دولت به مجلس می آمد روسای یک سری از دانشگاه ها که بعد از آمدن لایحه به مجلس اعتراض کردند باید قبل از آمدن لایحه به مجلس اعتراض می کردند، اینکه بعدا معترض شدند در واقع به نوعی مخالفت کردن با دولت است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اعتراض به لایحه ای که آمده است کمیسیون آموزش هم به لحاظ نقش حمایتی از دانشگاه ها کار خاصی انجام نداده است.

میرحمایت میرزاده در ادامه خاطر نشان کرد: در کمیسیون آموزش هم معمولا روسای دانشگاهی که آمدند نقطه نظراتشان را گفتند و به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شدند و این طبیعی است که همه روسای دانشگاه ها خواهان افزایش بودجه خود هستند که شدنی نیست و قرار نیست بودجه همه نهادها اضافه شود و باید برای تامین این خواسته ها به میزان کافی بودجه وجود داشته باشد که متاستفانه موجود نیست.

وی گفت: در حال حاضر شرایط به گونه ای است که آنچه در قالب لایحه بودجه آمده است را باید دانشگاه ها بپذیرند مگر اینکه در داخل وزارت علوم مشکلات خودشان را با جابجایی بودجه رفع کنند چون بودجه کلی مورد نظر به نام وزارت علوم است و مسئولین وزارت علوم لحظه به لحظه اینجا هستند، دفاع می کنند و در خود کمیسیون هم نماینده دولت وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امکان اینکه تک تک رئیس دانشگاه ها بخواهند درباره بودجه مختص به خودشان اظهار نظر کنند شدنی نیست، مگر اینکه خود وزارت علوم اولویت ها را مشخص کند و کمیسیون هم معمولا اولویت ها و نظر وزارت علوم را در نظر می گیرد.

میرحمایت میرزاده در پایان خاطر نشان کرد: در بودجه مصوب 97 دانشگاه ها نسبت به سال گذشته مشکل خاصی که ایجاد شده باشد را نمی پذیرم، چون وقتی از طرف دولت آمده است دانشگاه ها باید بپذیرند.

خبرنگار : ندافراهانی

کد خبر: 899691

وب گردی

وب گردی