از 247 حزب تأییدشده تعدادی ریزش خواهند داشت

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب ضمن اعلام خبر تشکیل شورای گفت‌وگوهای سیاسی تاکید کرد : احزاب شناسنامه‌دار و قانونی روی‌هم‌رفته نگاه و عملکرد مثبتی داشتند و به همگرایی ملی کمک کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز ، بهرام سرمست دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور ظهر امروز طی نشست خبری که در محل این وزارت برگزار شد اظهار داشت: دوازدهمین جلسه امروز با حضور تمام اعضا تشکیل شد.

وی در تشریح مصوبات جلسه مذکور گفت: گزارش برگزاری مجمع عمومی مجمع جانبازان و ایثارگران طرح و مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت.

سرمست ادامه داد: گزارش پرونده جامعه اسلامی کارگران طرح و مقرر شد شورای مرکزی با نظارت هیئت نظارت حداکثر تا پایان 96 نسبت به برگزاری مجمع عمومی و انتخابات اقدام کنند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور بابیان اینکه گزارش پرونده جامعه زینب (س) طرح و مقرر شد خانم پروانه مافی به نمایندگی از سوی کمیسیون یا دعوت از متقاضیان ذی‌ربط تشکل فوق نسبت به تمهید و مقدمه سازی برگزاری کنگره و انتخابات شورای مرکزی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: گزارش مجمع تأسیس تشکل در شرف دریافت مجوز حزب اصلاح اسلامی استان تهران در جلسه امروز مطرح شد و با عنایت به عدم رعایت ماده 6 قانون احزاب صحت برگزاری مجمع عمومی مورد تصویب کمیسیون قرار نگرفت و مقرر شد مجمع عمومی تأسیس با رعایت الزامات قانونی در مهلت قانونی تجدید شود.

سرمست بابیان اینکه گزارش پرونده کانون دانش‌آموختگان عضو سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا در جلسه صبح مطرح شد اظهار داشت: با توجه به سوابق کانون، برگزاری مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی مشروط به تطبیق مرامنامه و اساسنامه آن با ماده 22 قانون احزاب شد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه با عنایت به ماده 22 قانون احزاب و مهلت مانده تا 14/3/97 از احزابی که نسبت به تطبیق خود با قانون جدید اقدام نکرده‌اند به‌موقع اعمال کنند، اظهار داشت: چون این مهلت قابل تمدید نیست و پس از انقضای موعد زمانی مذکور کمیسیون برابر مفاد قانون تصمیم‌گیری خواهد کرد. البته رویکرد فعلی ما تشویقی است ولی بدیهی است که پس از مهلت مقرر از 247 حزب تأییدشده کشور تعدادی ریزش خواهند داشت.

سرمست ضمن تشکر از دبیران احزاب به دلیل برگزاری نشست‌هایی با معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: بحث‌های خوبی در مورد مباحث روز و وقایع اخیر در این جلسه صورت گرفت و پیرامون وحدت انسجام و منافع ملی هم‌اندیشی انجام شد که نشان‌دهنده بلوغ سیاسی احزاب است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور همچنین ضمن اعلام خبر تشکیل شورای گفت‌وگوهای سیاسی گفت: وزارت کشور و معاونت سیاسی بنا دارد در قالب شورای گفتگوی سیاسی نسبت به هم‌اندیشی با احزاب این جلسات را استمرار بخشد. این جلسات مورد تأیید وزیر کشور قرارگرفته و رحمانی فضلی بر برگزاری منظم این جلسات تأکید کرده‌اند.

سرمست در پایان با تشکر از احزاب کشور پیرامون موضع‌گیری اصولی در قبال مسائل اخیر گفت: احزاب شناسنامه‌دار و قانونی روی‌هم‌رفته نگاه و عملکرد مثبتی داشتند و به همگرایی ملی کمک کردند.

کد خبر: 899695

وب گردی

وب گردی