درآمد بانک ها از تسهیلات و خدمات سنتی به بن بست رسیده است

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک گفت: فناوری های دنیای دیجیتال در حال تغییر و تحول است و لازم است بانک ها با توجه به اقتضای زمان و شرایط مشتری سرویس های خاصی را ارائه دهند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ هفتمین همایش سالیانه‌ی بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد در حال برگزاری است.

در آیین برگزاری همایش، سید ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک گفت: تحول گرها و اخلال گرها در تمام صنایع وجود دارند همانطور که uber صنعت تاکسی رانی را متحول کرد بدون آنکه خودش تاکسی داشته باشد پس تحولی که ممکن است در سال های آینده با آن مواجه شویم این است که بدون آنکه بانکی وجود داشته باشد خدمات بانکداری به مشتریان ارائه شود.

او افزود: ۳۲ درصد از متولدین سال ۱۹۸۰ به بعد اظهار می کنند که برای گذراندن امور زندگی، هیچ نیازی به بانک ندارند هم چنین الزاماتی وجود دارد که شبکه بانکی را تحت تاثیر قرار می دهد مثلا بانک ها بروند و محصولات خود را با دستاوردهای دیگر و فناوری های نوین ادغام کنند و خدمات جدیدی به مشتری تحویل دهند که از طرفی دیگر بحث تحلیل داده ها و مدیریت ریسک وجود دارد.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک تصریح کرد: مشتریان جدید در فضای دیجیتالی به دنیا آمده اند و فناوری های دنیای دیجیتال هم در حال تغییر و تحول است و لازم است بانک ها با توجه به اقتضای زمان و شرایط مشتری سرویس های خاصی را ارائه دهند.

او خاطر نشان کرد: بانک های دنیا از طریق ایمیل یا پیامک خدمات نوینی را به مشتری ارائه می دهند مثلا روز تولد و ارتقای شغلی مشتری را به مشتری تبریک می گویند اما در کشور ما پیام هایی چون کسر هزینه ی سالیانه به خاطر پیامک د اختلال های مداوم در شبکه بانکی به مشتری ارسال می شود هم چنین در تبلیغات بانک ها در بیلبوردها و صدا و سیما فقط به سخت افزارهایی چون همراه بانک اشاره می شود که تقریبا در تمام بانک ها مشترک است در صورتی که بانک ها برای سرویس ها و آفرهای خود به مشتری هیچ تبلیغی نمی کنند.

نجفی افزود: درآمد بانک ها از تسهیلات و خدمات سنتی به بن بست رسیده است و لازم است بانک ها با مباحث نوین و کارمزدی درآمدهای خود را افزایش دهند هم چنین در تعریف اینکه بتوانیم ادعا کنیم فلان بانک بزرگ است مشکل داریم و شاخص خاصی برای آن تعریف نشده است و عمدتا تعداد شعبه ی زیاد به عنوان بانک بزرگ تلقی می گردد.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک گفت: در عصر کنونی با تکامل فناوری مواجه نیستیم بلکه با انقلاب فناوری مواجه هستیم چون بانک ها کار واسطه گری را انجام می دادند اما ورود فناوری ها واسطه ها را کاهش داده است و تحولات اساسی در نظام بانکی بوجود آمده است که اگر مراقب نباشیم انقراض بانک ها را در پی خواهد داشت.

نجفی خاطر نشان کرد: هزینه های کار و کارمزدها در اروپا بسیار بالاست و psd2 درآمدها را به سمت حساب بانکی سوق می دهد و برای آنکه به سمت بانک دیجیتال برویم باید داده های خود را تحلیل کنیم.

او ادامه داد: ما یک شبکه بانکی داریم که در کنار بحث های سنتی، در آن متخصصان و فناوری های نوین وجود دارد که باید خود شبکه‌ی بانکی نیز کمک کند تا در این حوزه به توسعه ی مورد نظر برسیم.

401

کد خبر: 899698

وب گردی

وب گردی