پوشش بیش از 20 هزار بیمار نیازمند در طرح مهر تندرستی /آغاز اجرای نیات 2326موقوفه سلامت در کشور از فردا  

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح مهر تندرستی برای پنجمین سال متوالی خبر داد و گفت: این طرح با هدف اجرای نیات 2326موقوفه سلامت و کمک به بیماران بی بضاعت و تامین دارو، درمان و هزینه‌های بستری آنها از فردا در سطح  27 استان کشور آغاز می شود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام ولی‌الله عادلی؛ مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه درباره اجرای طرح مهر تندرستی اظهار کرد: این طرح برای پنجمین سال متوالی از فردا( سوم بهمن ماه) در 27 استان کشور آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای کمک به بیماران بی بضاعت و تامین دارو، درمان و هزینه‌های بستری آنها در کشور اجرا می‌شود، گفت: در مجموع یک هزار و 243 موقوفه مرتبط با دارو و درمان، 483 موقوفه مرتبط با کمک به مراکز درمانی و 600 موقوفه مرتبط با کمک به مراکز آسایشگاهی در کشور وجود دارد که باید گفت: برخی واقفان موقوفه خود را مرتبط با یک نیت وقف نکرده‌اند و ممکن است موقوفه به‌عنوان مثال مرتبط با دو نیت کمک به مراکز درمانی و کمک به مراکز آسایشگاهی وقف شده باشد.
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف افزود: از موقوفات مرتبط با دارو و درمان 917 موقوفه متصرفی، 319 موقوفه غیر متصرفی و هفت موقوفه اشتراک تولیت بوده که از این تعداد نیز یک هزار و 109 موقوفه منفعتی و 134 موقوفه انتفاعی است.
حجت‌الاسلام عادلی با بیان اینکه طرح ملی مهر تندرستی با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات دارو، درمان، مراکز درمانی و پزشکی با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می‌شود، تصریح کرد: شناسایی افراد مستحق، مطابق نیات واقفان و بهره‌مندی از اجرای نیت، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور جهت اجرای امینانه نیات واقفان و نظام‌مند کردن آن، اطلاع‌رسانی نسبت به آثار و برکات اجرای نیات واقفان در جامعه، زمینه‌سازی ایجاد وقف جدید متناسب با نیازهای روز، ترغیب، تشویق و جذب خیران در امر کمک به بیماران نیازمند و تامین هزینه‌های درمانی نیازمندان و گسترش وقف تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی وقفی و خیریه از دیگر اهداف این طرح است.
وی با اشاره به اینکه نیاتی که واقفان خیراندیش برای تامین هزینه‌های بستری، دارو، درمان و پیشگیری از بیماری نیازمندان، ایتام، بی سرپرستان و افراد نیازمندان در نظر گرفته‌اند، در این طرح هزینه می‌شود، تاکید کرد: نیات واقفان مرتبط با دارو و درمان یک هزار و 474 نیت است.
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با بیان اینکه در مجموع 624 نوع نیت مرتبط با مراکز درمانی به ثبت رسیده است، گفت: در سراسر کشور مرتبط با مراکز آسایشگاهی در مجموع 676 نیت وجود دارد.
حجت‌الاسلام عادلی با بیان اینکه همزمان با اجرای این طرح ، جشن ملی «مهر تندرستی» در بقاع متبرکه شاخص و مراکز درمانی موقوفه با حضور واقفان و خیران برگزار می‌شود، افزود: دریافت کنندگان خدمات در این طرح با عنایت به وقفنامه و نیت واقف ترتیب اولویت بیماران سرطانی، بیماران خاص و صعب العلاج و بیماران مستمند، ایتام، بی سرپرستان، سادات و مددجویان اجتماعی، دانشجویان و طلاب علوم دینی، اصحاب بقاع متبرکه و سایر اقشار نیازمند جامعه هستند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از نیات موقوفات مرتبط با کمک به مراکز درمانی، صرف و خرید تجهیزات بیمارستانی است که همزمان با اجرای طرح، دستگاه ها و تجهیزات پزشکی خریداری شده از محل عواید موقوفات مرتبط بیمارستانها و درمانگاه‌های مقید در وقف نامه به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف یادآور شد: سال گذشته 18 هزار و 600 بیمار نیازمند از طرح مهر تندرستی استفاده کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به بیش از 20 هزار نفر برسد.

۷۰۵

کد خبر: 899705

وب گردی

وب گردی