پرواز ممنوع در عفرین خواسته کردهای سوریه

دو مقام کرد سوریه که به آمریکا رفته اند می گویند انتظار دارند آمریکا مناطق شمالی سوریه و از جمله عفرین را جزء مناطق پرواز ممنوع اعلام کند.

به گزارش ایسکانیوز، سینم محمد و نوبهار مصطفی دو تن از مقامات کرد سوریه که به آمریکا رفته اند به " المانیتور " گفته اند انتظار داشتند آمریکا عفرین و دیگر مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه را به عنوان منطقه پرواز ممنوع اعلام کند تا هواپیماهای ترکیه نتوانند این مناطق را بمباران کنند.

نوبهار مصطفی نماینده کردهای سوریه در واشنگتن به المانیتور گفته است عفرین می تواند محل آزمون تعهد آمریکا در قبال کردهای سوریه باشد. آمریکا می تواند و باید حملات ترکیه را متوقف کند اما آمریکا در پاسخ به درخواست های کردهای سوریه فقط از ادبیات دیپلماتیک استفاده کرده و از ترکیه خواسته ،خویشتن دار باشد.

المانیتور می نویسد: آمریکا به کردها کمکی نمی کند ،چون عفرین در حوزه نفوذ روسیه قرار دارد.

سینم محمد درباره احتمال گسترده تر شدن حملات ترکیه در شمال سوریه و تلاش این کشور برای تصرف منبج گفت: بدون شک ترکیه نمی تواند وارد این شهر شود زیرا نیروهای آمریکایی به این شهر رفت و آمد دارند.

نیکولاس هراس تحلیلگر مرکز آمریکن نیوسکیوریتی نیز معتقد است اگر ترکیه بخواهد به منبج حمله کند تنش میان این کشور و آمریکا افزایش پیدا می کند. با این حال، اردوغان رییس جمهور ترکیه می خواهد منبج را از دست کردها و در نتیجه نفوذ آمریکا خارج کند که با این اقدام کنترل کردها و آمریکا بر رقه نیز تضعیف می شود. ترکیه به دنبال این مساله است.

یک مقام کُرد در دولت اقلیم کردستان عراق که نخواسته نامش فاش شود با اشاره به عدم حمایت آمریکا از کردها در برابر ورود نیروهای عراقی به مناطق مورد مناقشه عراق به المانیتور گفت: آمریکا با کردهای سوریه نیز همان کار را خواهد کرد و به ypg خواهد گفت که منبج را ترک کنید زیرا این شهر فقط متعلق به شما نیست.

کد خبر: 899717

وب گردی

وب گردی