آغاز ثبت نام بیمه تکمیلی مداحان و شاعران آیینی

مدیر بیمه و خدمات بنیاد دعبل خزاعی از پوشش بیمه تکمیلی مداحان خبر داد و گفت: طبق توافق انجام شده، همه مداحان و شاعران آیینی می توانند از این امکان برخوردار شوند.

به گزارش ایسکانیوز از بنیاد دعبل خزاعی، محمد اختری گفت: این بنیاد به عنوان اولین و تنها موسسه رسمی ارائه خدمات بیمه ای و تامین اجتماعی به ذاکران و ستایشگران اهل بیت در سطح کشور برای چندمین سال متوالی اقدام به دریافت پیشنهاد بیمه تکمیلی درمان از شرکت های معتبر بیمه و اطلاع رسانی به جامعه مداح می کند.

وی درباره جزییات بیمه مداحان و شاعران آیینی توضیح داد: طبق توافق صورت گرفته با شرکت بیمه طرف قرارداد برای پوشش بیمه تکمیلی مداحان و شاعران، پیشنهاد جدید بیمه تکمیلی درمان از نظر میزان تعهدات و حق بیمه، بسیار مناسب است و نسبت به نرخ اعلام شده دیگر شرکت های بیمه ای تقریباً نیم بهاست.

اختری با اشاره به اینکه حق بیمه هر نفر ماهانه دویست هزار ریال است، افزود: کسانی که زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی بنیاد دعبل هستند، حق بیمه خود را در ابتدای هر ماه پرداخت می کنند و کسانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی این بنیاد نیستند، کل مبلغ حق بیمه یکسال را در ابتدای ثبت نام می پردازند.

وی افزود: در مرحله اول که استعلام تعداد متقاضیان است و حداکثر تا 20بهمن 96 ادامه دارد، باید کد ملی سرپرست خانوار به همراه تعداد نفرات به سامانه 30008561234560 پیامک شود.

مدیر بیمه بنیاد دعبل گفت: بیمه تکمیلی درمان مداحان و ستایشگران اهل بیت همواره یکی از اولویت های این بنیاد بوده که متاسفانه طی چند سال اخیر با استقبال حداقلی روبرو نشد و به حد نصاب نرسید.

رئیس هیات مدیره بنیاد دعبل خزاعی اواخر شهریور از آمادگی این بنیاد به عنوان متولی جامعه مداحی برای ارائه گزارش به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری خبر داد و گفت: بنیاد دعبل خزاعی به عنوان متولی جامعه مداحی از رئیس جمهوری درخواست کرده تا طی جلسه ای توضیحاتی را درباره عملکرد این بنیاد ارائه دهد و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های ذیربط مانند سازمان برنامه و بودجه نیز می خواهیم تا به گزارش این بنیاد توجه کنند.

علی عظیمی اظهار امیدواری کرد با حمایت دولت دوازدهم از فعالیت های جامعه مداحان پایه یک، اقدام جدی در کارنامه دولت تدبیر و امید ثبت شود و برگ افتخاری برای فرهنگ شیعی و تقویت آن به ثبت برسد.

وی همچنین گفت: وقتی بنیاد دعبل به عنوان تنها متولی جامعه مداحان فعالیت می کند، چنین انتظاری طبیعی است تا گزارشی ارائه کند و ضمن اعلام هزینه های انجام شده و ارائه آمار مربوط به افراد تحت پوشش بتواند به صورت منطقی و به اندازه نیاز خود، حداقل بودجه را درخواست کند و در برنامه‌های پیشنهادی نیز بودجه موردنظر از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

رئیس هیات مدیره بنیاد دعبل خزاعی با اشاره به برخی مشکلات مربوط به بودجه این بنیاد گفت: کمیسیون های مجلس معمولا بودجه های ما را تصدیق می کنند ولی نمی گویند که منبع تامین ندارند ولی وقتی دولت این بودجه را اعلام کند، کار این بنیاد برای تامین بودجه سریعتر انجام می شود.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس تایید می کنند که بودجه بنیاد دعبل حداقل باید چهار برابر میزان کنونی آن باشد تا بتوان پوشش بیمه را برای مداحان ایجاد کرد.

عظیمی افزود: بودجه کنونی این بنیاد حدود هفت میلیارد تومان است که برای تامین حداقل امکانات مداحان مانند بیمه تامین اجتماعی، نیازمند بودجه ای افزون بر20 میلیارد تومان هستیم تا بتوانیم 12 هزار مداح را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و این مداحان حداقل بتوانند به مسائل درمان خود و خانواده خود بپردازند.

وی میزان حق بیمه هر مداح را 27 درصد ذکر کرد که 20 درصد آن از سوی بنیاد دعبل و هفت درصد از سوی مداح پرداخت می شود و برخی از آنان نیز حتی نمی‌توانند همین هفت درصد را پرداخت کنند.

عظیمی گفت: تسهیلات و خدمات بازنشستگی، از کار افتادگی و سایر مزایا مورد نیاز مداحان است و هیچ نهادی به عنوان متولی مسائل مداحان نیست، وظیفه ما شناسایی مداحان و وظیفه دولت، کمک به بیمه آنهاست.

وی آمار مداحان کشور را بر اساس اعلام کانون مداحان بیش از ۵۰ هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد ۱۲ هزار نفر شرایط بیمه شدن را دارند و با اشاره به شفاف بودن عملکرد بنیاد دعبل گفت: علاوه بر راهبردها و برنامه های بلند مدت و همچنین گزارش های سالانه این بنیاد، بودجه بنیاد نیز در جدول ردیف 17 قانون بودجه تعریف شده و دستگاه های نظارتی می‌توانند بر عملکرد بنیاد نظارت داشته باشند.

502

کد خبر: 899737

وب گردی

وب گردی