پیام مقام معظم رهبری به مستندسازان راهگشا است

کارگران مستند «گامهای کوچک در بزرگراه الله» درباره پیام رهبر انقلاب به مستندسازان، گفت: مقام معظم رهبری بسیار متعهد و با تخصص درباره مستندسازی صحبت کرد.

مهدی زمانپور کیاسری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اهمیت پیام های مقام معظم رهبری به مستندسازان، اظهار کرد: صحبت های مقام معظم رهبری درباره مستندسازی بسیار متعهدانه و متخصصانه بود. ایشان به خوبی همانند یک متخصص در حوزه مستند به مسائل در مستند وارد شدند.

وی با اشاره به اینکه وارد شدن در مسائل انتقادی و جدی با زبان طنز نتیجه بخش خواهد بود، گفت: بسیاری از بزرگان در حوزه مستند مانند دکتر ضابطی جهرمی به کارآمدی مسئله طنز در مستند جدی اشاره کرده اند. مقام معظم رهبری بسیار مدبرانه توانستند موارد را مطرح کنند که هم کاربردی و هم اثرگذار باشد.

این مستندساز با اشاره به بحث ارائه راهکار در مستند، یادآور شد: رهبری در پیام هایشان از مستندسازان خواسته اند که در آثار خود راهکار همراه با امید ارائه دهند بنابراین ما اگر مستندی می سازیم بهتر است که در نهایت امید را به جامعه تزریق کنیم و با سند و مدرک نقشه های دشمنان را که همواره ایجاد ناامنی، دروغ و ناامیدی در مردم انقلابی میکنند را خنثی کنیم

کیاسری در ادامه به بحث منشور انقلاب اشاره کرد و گفت:اگر در یک مستند تمام پیام های رهبری رعایت شود، ما به مسیر اصلی در این حوزه نزدیک می شویم.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از ما مستندسازان بحث منشور انقلابی را فقط به اتفاقات سال 57 محدود میکنیم.
در واقع تمام آنچه که برای حفظ و سلامت نظام جمهوری اسلامی لازم است به فصل انقلاب اسلامی مربوط می شود چرا که انقلاب تنها به سال 57 و جنگ تحمیلی مربوط نمیشود. یک مستندساز انقلابی نسبت به تمامی دستاوردهای انقلاب مانند امید به زندگی، آرامش، ایثار، گذشت، فداکاری و... میپردازد و دنیای اطرافش با دقت نگاه میکند و بی تفاوت نیست

باید برای حفظ وطن، داشته های نظام، غیرت ایرانی، زندگی همراه با امید قدم برداریم و در فیلمهای مستندمان جاری کنیم.

503

کد خبر: 899778

وب گردی

وب گردی