عربستان پیشتاز لیست خرید سلاح از آمریکا

در چند سال اخیر، عربستان سعودی یکی از بزرگ ترین خریداران تجهیزات نظامی ایالات متحده بوده است. ارزش سلاح های صادر شده به عربستان سعودی بیشتر از ارزش دو برابر خریدار دوم یعنی عراق است. این سلاح ها همان هایی است که بر سر مردم بی گناه یمن آوار گردیده و هر ساله عده زیادی را به خاک و خون می کشد.

به گزارش ایسکانیوز، عربستان سعودی به عنوان اولین کشور پیشتاز خرید سلاح از آمریکا است. این کشور با خرید 1.908 میلیون (TIV) اولین کشور و بعد از آن کشورهای عراق و استرالیا هرکدام به ترتیب با 893 و 869 (TIV) در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند.

لازم به ذکر است که trend-indicator values یا به صورت مخفف TIV بر اساس واحد سلاح های تولید شده و بیشتر نشان دهنده انتقال منابع نظامی است تا ارزش مادی آن انتقال.

مساله قابل توجه در این نمودار این که مکزیک با 208 (TIV) در انتهای لیست قرار گرفته است.

این در حالی است که بر اثر سمپاشی های آمریکا علیه مکزیک ، این کشور به عنوان کشوری که مردم آن سلاح به دست و تروریست هستند به دنیا معرفی شده و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز با دستاویز قرار دادن این مساله و توهم گسترش تروریسم مسلحانه توسط مکزیکی ها در آمریکا به دنبال کشیدن یک دیوار حایل بین آمریکا و مکزیک برای مقابله با ورود مهاجران مکزیکی و آمریکای لاتین به ایالات متحده است .

ترجمه و تولید : مژگان الیکائی

کد خبر: 899807

وب گردی

وب گردی